تبلور فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس است
يکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
دفاع مقدس

رئیس و اعضای شورای عالی استانها با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تبلور فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از ثمرات بزرگ هشت سال دفاع مقدس برشمردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها رئیس و اعضای شورای عالی استان‌ها در پیامی فرارسیدن 31 شهریورماه سال‌روز آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشته و بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره مجاهدت‌های سربازان اسلام تأکید کردند.

متن این پیام به شرح زیر است.

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا، بَلْ أَحْیاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یرْ‌زَقُونَ

هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده مپندار، بلکه زنده‌اند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. [آل عمران - 169]

دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت‌آفرین ایران است که خاطرات دلاوری‏های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار مانده و خواهد ماند.

پایان شهریورماه بازتاب خاطرات آغاز هشت سال دفاع مقدس است. روزهایی که ذره ذره خاک میهن اسلامی‌مان، سربلندی ملتی را شهادت می‌دهد که سرافرازانه در مقابل دنیای کفر و استکبار، مقاوم‌تر از کوه ایستادگی کرده و بر بلندای قله‌ افتخار، بیرق آزادگی را به اهتزاز درآوردند.

درخت تنومند انقلاب شکوهمند اسلامی که با خون پاک هزاران شهید و جانفشانی و جانبازی‌های زنان و مردان این سرزمین آبیاری شده و امروزه به الگویی تمام عیار برای آزادی خواهان منطقه و جهان تبدیل گشته و چشم امید ملت‌های مظلوم و ستم دیده به این خطه دلاورخیز دوخته شده، بی شک مدیون ایثارگری‌های مردان و زنانی است که در طول هشت سال دفاع جانانه و مقدس از تمام هستی خود گذشتند و اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک مقدس زیر یوغ استعمارگران و غاصبان بماند.

یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ‌سازی است. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‏ها و ایثارگری‏های خود، آئین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به‌عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان‏ها و مسائل دیگر را تحت‌الشعاع قرار داده و دفاع مقدس زمینه‌ساز فرهنگ مقدسّی شد که طریق اتّصال به ملکوت را هموار کرد.

تاریخ به خوبی گواهی خواهد داد که رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های مردان و زنان و جوانان و پیران این خطه با پیروی و الگوپذیری از نهضت سرخ عاشورا و خط سبز ولایت مقابل زیاده خواهی‌ها و یاوه‌گویی‌های ابرقدرت‌ها را گرفته و اجازه داشتن ذره‌ای چشم طمع به دشمنان تا بن دندان مسلح را نداده است.

امروزه قدرت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان به نقطه‌ای رسیده است که استراتژیست‌ های بزرگ، جمهوری اسلامی ایران را مهمترین بازیگر بین‌المللی قلمداد می‌کنند و بر این باورند که هیچ منازعه و مناقشه‌ای در منطقه بدون حضور ایران حل نخواهد شد.

باید با برنامه‌ریزی درست و فرهنگ‌سازی مناسب این فرهنگ غنی و ماندگار ایثار و شهادت را به جوانان، نوجوانان و حتی نسل‌های آینده انتقال داد و این میراث عظیم و ماندگار را به‌عنوان ویترینی از رشادت‌ها و فداکاری‌ها به همگان شناساند و البته وظیفه مسئولان و متولیان امور فرهنگی و هنری در این راستا بس سنگین و تاثیرگذار است.

اعضای شورای عالی استان‌ها فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است را به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک عرض کرده و از خداوند متعال توفیق ادامه راه شهیدان جنگ تحمیلی را برای خود و همگان مسألت دارند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی