نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها مطرح کرد تشکیل کمیته ویژه برای مناسب سازی معابر برای معلولان در شورای اسلامی شهر یزد
يکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
غلامعلی سفید

غلامعلی سفید گفت: کمیته ویژه ای متشکل از رئیس شورای اسلامی شهر یزد، روسای کمیسیون عمران و خدمات شهری و 2 تن از معاونین شهرداری تشکیل شده است و به صورت منظم بحث مناسب سازی معابر برای معلولان را پیگیر هستیم.

غلامعلی سفید نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها درباره عملکرد شورای اسلامی شهر یزد پیرامون مناسب سازی معابر برای معلولان اظهار داشت: شورای اسلامی شهر یزد به مدت 2 است که موضوع مناسب سازی معابر برای معلولان را به صورت جدی در دستور کار قرارداده است.

وی گفت: در این راستا کمیته ویژه ای متشکل از رئیس شورای اسلامی شهر یزد، روسای کمیسیون عمران و خدمات شهری و 2 تن از معاونین شهرداری تشکیل شده است و به صورت منظم بحث مناسب سازی را پیگیر هستیم.

برگزاری جشنواره گردشگری معلولان

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به برگزاری جشنواره گردشگری معلولان که درسال گذشته در شهر یزد برگزار شد تصریح کرد: در این جشنواره برنامه بازدید از اماکن دیدنی در نظرگرفته شده بود. اعتبار قابل توجهی نیز در نظر گرفتیم. افراد دعوت شده از مسجد جامع، آتشکده، زندان سکندر، قسمت تاریخی شهر یزد که ثبت جهانی شده است و علاقه مندان زیادی دارد بازدید کردند.

سفید ادامه داد: هدفمان این بوده که ظرفیت های گردشگری که شهر یزد دارد را تمام افراد بتوانند بازدید کنند و نه فقط گروه خاصی از مردم. بر این اساس اماکن را برای معلولان آماده سازی کردیم و جشنواره را برگزار کردیم.

تخصیص اعتبار برای مناسب سازی منازل معلولین اقدام بسیار ارزشمندی بود

وی با تاکید بر اینکه استقبال بسیار خوبی از این جشنواره صورت گرفت تصریح کرد: به علت برگزاری این جشنواره مجموعه مناسب سازی کشوری از شهردار یزد و رئیس کمیسیون خدمات شهر دعوت و از آن ها تجلیل کرد. برای این مهم نیز اعتباری برای مناسب سازی منازل معلولین که یک اقدام بسیار ارزشمندی بود؛ تخصیص دادند. شورا نیز این اعتبار را در اختیار شهردار قرار داد.

همه شهر را برای معلولین مناسب سازی خواهیم کرد

نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه بحث مناسب سازی برای معلولین را به صورت جدی ادامه خواهیم داد توضیح داد: در حال حاضر نیز بحث مناسب سازی را در مدارس پیگیر هستیم. به تدریج همه شهر را برای معلولین مناسب سازی خواهیم کرد. تا شهر برای معلولان و نابینایان آماده شود تا آن ها نیز درکنار سایر افراد بتوانند به راحتی از امکانات بهره مند شوند.

سفید با بیان اینکه با مجموعه های شهری مانند بانک ها، مساجد و دستگاه های دولتی و مدارس برای مناسب سازی در حال رایزنی هستیم گفت: از آن ها خواستیم در  پروژه های در دستور کار خود بحث مناسب سازی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مجموعه شهرداری و شورای شهر به صورت جدی در حال پیگیری مناسب سازی شهر برای معلولان است  گفت: این مهم تقریبا در دستور کار همه بخش های شهرداری ها قرار گرفته است.

پایان پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی