وقوع سیل در غرب استان گیلان/ وضعیت بحرانی شهر تالش/ راه های ارتباطی و خطوط برق، آب و گاز قطع شده است
يکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
سیل

در پی بارش باران باران و وقوع سیل در گیلان، وضعیت تالش بحرانی شده و راه های ارتباطی و خطوط برق، گاز و آب در این شهرستان قطع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، مطابق پیش‌بینی‌های هواشناسی استان گیلان، بارش باران از روز گذشته در غرب گیلان آغاز شد و جریان ناپایداری‌ها به سمت شرق استان پیش رفته است هرچند شدت بارش‌ها در غرب استان هم در کوهستان و هم در جلگه بیشتر از شرق گیلان گزارش شده است.

در پی هشدارهای هواشناسی، سازمان مدیریت بحران استانداری گیلان نیز هماهنگی‌های لازم را از بالاترین سطح مدیریتی تا سطح بخشداری‌ها و حتی برخی از دهیاری‌های در معرض خطر انجام داده و آن‌ها را نسبت به بارش باران بالای ۱۰۰ میلی‌متری به‌ویژه در غرب گیلان آگاه کرده است.

بارش باران در شهرستان‌های آستارا به‌ویژه در گردنه حیران، شهرستان تالش به‌ویژه در بخش اسالم، رضوانشهر، ماسال بیش از سایر مناطق استان گزارش شده است.

در روستای ریک بخش مرکزی تالش نیز سقوط تیرهای برق به وقوع پیوسته و علاوه بر آن، در روستاهای ماشین‌خانه و رزه آب نیز گرفتگی بخشی از معابر گزارش شده است.

براثر شدت بارش باران مسیر روستای کیشون بن از بخش مرکزی تالش براثر ریزش بسته شده بود که با تلاش‌های راهداری مسیر مذکور در حال بازگشایی است.

در روستای ویزنه بخش حویق تالش نیز گزارش شده که برق روستا قطع بوده و اکیپ‌های امدادی شرکت برق در حال رفع مشکل هستند.

امیر مرادی، مدیرکل ستاد بحران استانداری گیلان گفته است شدت بارندگی به سمت شرق استان در حال افزایش است، از این‌ رو لازم است رابطین بحران در شهرستان‌ها با هماهنگی بخشداران، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تدابیر و تمهیدات لازم را اندیشیده باشند.

مرادی از وقوع خسارت‌های عمده در شهرستان تالش خبر داده و گفته که در تالش هم‌اکنون بارش باران وجود ندارد اما حجم خسارت‌های وارده بسیار سنگین تخمین زده می‌شود.

وی می‌گوید عمده خسارت‌های وارده سیل در شهرستان تالش ناشی از عدم انجام اقدامات حوزه آبخیزداری است و باید در این حوزه بیشتر کار انجام شود.

دادرس، مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان با اشاره به تفاوت آماری بارش باران از آنچه گزارش شده با آنچه در نقاط بحرانی مشاهده می‌شود، می‌گوید: بر اساس گزارش مدل‌های هواشناسی، بارش‌های باران بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر و گاها در برخی نقاط بالای ۱۰۰ میلی‌متر مورد انتظار بود اما در نقاطی که ایستگاه هواشناسی وجود دارد این میزان بارندگی ممکن است کمتر باشد و ایستگاه نیز در پی همین میزان بارش باران، میزان بارش کمتری را گزارش کند.

فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان نیز گفته است که بر اثر شدت بارش‌های باران در شهرستان تالش، محور اسالم به خلخال در چند نقطه دچار ریزش و رانش شده و در یک نقطه به علت انسداد آبرو دهانه چهار متری، آب بر روی سطح جاده جریان دارد و تردد به‌کندی صورت می‌گیرد.

به گفته وی محور تالش به آق اولر در حداقل 10 نقطه دچار رانش و ریزش شده و انسداد مقطعی نیز وجود دارد اما درعین‌حال راهداران در هر دو مسیر فوق در حال رفع مشکلات هستند.

خسارت‌های سیل و وارد آمدن خسارت به خانه و راه‌های دسترسی مردم موجب شده تا هم‌اکنون گروه‌های امدادی به‌ویژه هلال‌احمر در نقاط بحرانی شهرستان تالش از جمله در بخش ریگ حضور پیدا کنند.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی