نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها: اقتصاد شهری هیچ جایگاهی در قانون شهرداری ها ندارد
شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
علی محمد اله یاری

اله یاری با قدیمی خواندن قوانین مربوط به شهرداری ها گفت: تمام قوانین شهرداری ها در حوزه فضای سبز، عمران و رُفت و روب است و در هیچ کجای این قانون به اقتصاد شهری پرداخته نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، علی محمد اله یاری رئیس شورای استان خراسان رضوی و نماینده این استان در شورای عالی استان ها در مراسم تودیع و معارفه شهردار تربت حیدریه گفت: تمام قوانین شهرداری ها در حوزه فضای سبز، عمران و رُفت و روب است و در هیچ کجای این قانون تبصره و یا ماده ای برای اقتصاد شهری بیان نشده است.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر هیچ جایگاهی در کمیته برنامه ریزی کشور، استان و شهرستان ندارد و اگر هم به جلسات دعوت می شوند حق رای دادن ندارند و این در حالی است که 75 درصد درآمد ناخالص شهری در شهرهاست و 75 درصد درآمد شهرداری ها متعلق به عوارض و تخلفات ساخت و ساز است.

مدیرکل دفتر شهری استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه سرانه بودجه مدیریت شهری در تربت حیدریه 650 هزار تومان است، گفت: این در حالی است که شهر تربت حیدریه به لحاظ ردیف درآمدی بودجه در رتبه چهارم استان است اما به لحاظ بودجه در حوزه جمعیت سرزمینی سی و یکمین استان به شمار می رود، به همین سبب باید سرآمد بودجه درآمدی این شهر با مصوبات قانونی ارتقا یابد.

پیر خادم افزود: شوراها و شهرداری باید برای بودجه پایدار بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت شهری برنامه ریزی کنند.

در این مراسم سعید اکبریان به عنوان شهردار جدید تربت حیدریه معرفی شد.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی