نماینده استان زنجان در شورای عالی استان ها: ضرورت تعیین و تکلیف استادیوم نیمه کاره 5هزار نفری خرم دره
چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
مرتضی صالحی نژاد

مرتضی صالحی نژاد گفت: شهرستان خرم دره در عرصه نخبه و قهرمان پروری و ملی پوشی، مدعی همیشگی بوده و خوش درخشیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، مرتضی صالحی نژاد نماینده استان زنجان در شورای عالی استان ها در جلسه شورای اسلامی استان زنجان که با حضور خلیلی مدیر کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد با بیان برخی افتخارات ورزشی شهرستان خرم دره و عملکردهای چشمگیر از ناحیه اداره ورزش و جوانان، اظهارداشت: مسئولین این اداره به ویژه مدیر فعلی آن، محمدی پور در دوره فعالیت های خود، عملکرد های خوبی را در این مجموعه به اجرا گذاشته اند که ثمره آن در قیاس عملکرد با دیگر شهرستان ها نمود آشکاری پیدا می کند که قدردان زحمات و اهتمام ویژه این عزیزان هستیم..

صالحی نژاد در ادامه با بیان این که شهرستان خرم دره در عرصه نخبه و قهرمان پروری و ملی پوشی، مدعی همیشگی بوده و خوش درخشیده است، تصریح کرد: وجود عملکردهای درخشان در اکثر رشته های مختلف علمی و ورزشی، من جمله ووشو، تیراندازی تا فوتبال، دومیدانی و... از تلاش ها و تعامل مثبت کار گروهی بین ورزشکاران، مربیان، هیئت های ورزشی و مسئولین آن است که چهره های نامی را خرم دره در سطح ورزش حرفه ای بر آسیا و حتی جهانی فرستاده است که برای کشورمان و استان چهره های ماندگار و افتخار ملی هستند.

وی افزود: همچنین در امر جوانان، سمن هایی با محوریت فعالیت های مختلف در سطح شهرستان فعالیت دارند که حتی برخی از آن ها در اجرای جشنواره ها و ایجاد نشاط تاثیر بسازیی دارند. همچنین شناسایی جوانان برتر در رشته های مختلف از نجوم و کشاورزی تا رسانه و فضای مجازی از دیگر افتخارات شهرستان می باشند که هر ساله این استعداد ها شناسایی و معرفی می شوند.

این عضو شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طی 3سال گذشته 550مدال بین المللی، کشوری و استانی حاصل تلاش های ورزشکاران خرم دره ای است و هنرهای رزمی از استعدادهای شاخص در این شهرستان به شمار می آید، تاکید کرد: کسب مدال های رنگارنگ متعدد به ویژه در رشته ووشو، نشانگر استعداد جوانان این شهرستان است که از زحمات اساتیدی همچون استاد نوروزی بر کسی پوشیده نیست.

صالحی نژاد در ادامه سخنان خود لازمه تقویت و حمایت بیشتر را ایجاد خانه وشو مجهز و شایسته افتخار آفرینان استان درخرم دره و حمایت از ورزشکاران دانست و تاکید کرد: اکثر ورزشکاران ما با هزینه و علاقه شخصی خود، باعث درخشش نام شهر و استان مان در سطح کشور و جهان هستند. ورزشکارانی که خود را اثبات کرده اند باید زمینه ایی فراهم شود تا بر رشته ورزشی خود به عنوان یک حرفه و شغل ادامه بدهند. نه اینکه در جای دیگر برای کسب درآمد ساعت ها انرژی صرف کنند، که واقعا باید دست بوس این نام آفرینان بی ادعا بود.

وی با اشاره به زمین های اهدایی شورای اسلامی و شهرداری شهر خرم دره و همچنین اهدای 4500 متر زمین پیست دو میدانی و 300 متر زمین کبدی از تعامل و همکاری این نهاد شهری با اداره ورزش و جوانان خبر داد و گفت: ایجاد خانه جوان از لازمه های دیگر است که خانه جوان شهرستان خرم دره با مشکل فضای مناسب و کافی مواجه بوده که نیازمند توجه و پیگیری است. در این بین از رئیس دانشگاه کار شهرستان، دکتر عبدالهی، بدلیل حمایت از ورزش و جوانان تقدیر و تشکر کرد.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان ها در ادامه با اشاره بر دیگر مطالبات ناحیه ورزش و جوانان شهرستان خرم دره، گفت: استخر یادگار امام، تنها استخر شهرستان خرم دره، نیازمند اهتمام ویژه جهت تعمیرات اساسی عمرانی و تأسیساتی است و اخطاریه نیز دریافت کرده است. در این ایام کرونا بهترین زمان انجام امورات اصلاحی است، همچنین بلاتکلیفی چند ساله استادیوم 5هزار نفری بالای اتوبان که به دلیل آلودگی رها شده است. با فروش آن از طریق مزایده و تزریق درآمد حاصل از آن بر دیگر امورات جاری اداره ورزش و جوانان شهرستان برای رفع سایر مشکلات لازم و ضروری به نظر می آید که مستلزم توجه و حمایت می باشد.

 صالحی نژاد در پایان بابیان اینکه توجه بر امر ورزش و جوانان، از ضروریت های مهم جامعه است، افزود: میزان رشد جایگاه ورزش و جوانان در یک جامعه، باعث ایجاد ظرفیت ها برای تکمیل اوقات فراغت و شکوفایی استعدادهای فرزندان آن جامعه است، مبنایی کاملا مشهود که رابطه میزان رشد آن با کاهش نرخ جرم، بزه کاری به ویژه مصرف مواد مخدر، آشکار است، در نتیجه سرمایه گذاری در این امر برای تشکیل جامعه پویا و صالح از ضروریات به شمار می رود. در این بین هیئت های مختلف ورزشی بطور تخصصی تر در ارتباط با امورات و مطالبات ورزشکاران هستند که نیازمند حمایت های مختلف از اداره کل می باشند و علاوه بر آن به نمایندگی از همشهریان از تمامی مردم و مسئولینی که تحت امر خداپسندانه خیرین ورزش، از هر لحاظی مساعدت و مشارکت های را دارند صمیمانه سپاسگزارم.

پایان پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی