نماینده استان سمنان در شورای عالی استان ها: دولت به کشاورزان الگوی کشت بدهد/ ضرورت حمایت از کشاورزان برای نصب سیستم های جدید آبیاری
چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
رضا شاه حسینی

رضا شاه حسینی پیشنهاد کرد: بایستی برای کشاورزی الگوی کشت داشته باشیم. از وزارت جهاد کشاورزی درخواست داریم الگوی کشت بدهد زیرا اگر الگوی کشت ارائه شود؛ حداقل کشاورزان می دانند که چه محصولاتی بکارند.

رضا شاه حسینی نماینده استان سمنان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به وضعیت آب کشاورزی استان متبوعش اظهارداشت: در شهرستان گرمسار درزمان خشکسالی با مشکل کم آبی برای کشاورزی مواجه می شویم ولی در غیر آن خیلی مشکل آب برای کشاورزی در شهرستان نداریم.

وی با بیان اینکه در شهرستان گرمسار یک رودخانه دائمی به نام حبله رود وجود دارد که آب شرب و کشاورزی گرمسار و آرادان را تامین می کند گفت: در زمان خشکسالی شهرستان گرمسار دچار مشکل کمبود آب می شود که آن هم از طریق چاه آب کشاورزی تامین می شود.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه در شهرستان دامغان نیز برای کشاورزی و کاشت پسته از آب چاه استفاده می شود گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر سطح آب زیر زمینی پائین رفته و مشکل کم آبی وجود دارد. بر این اساس خیلی نمی توانیم از آب چاه برای کشاورزی استفاده کنیم.

شاه حسینی با تاکید براینکه کشاورزی ما هنوز به شکل سنتی انجام می شود گفت: این نوع کشاورزی آب زیادی می خواهد و هدررفت آن زیاد است. وقتی هدر رفت آب زیاد شود مقدار زمینی که می توان به زیر کشت برد، کمتر می شود. بایستی دولت دراین رابطه از آبیاری نوین و سیستم های جدید آبی از کشاورزان حمایت کند.

وی در ادامه پیشنهاد کرد: بایستی الگوی کشت داشته باشیم. از وزارت جهاد کشاورزی درخواست داریم الگوی کشت به کشاورزان ما ارائه کند. اگرالگوی کشت بدهد حداقل کشاورزان می دانند که چه محصولاتی بکارند.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان ها در پایان سخنان خود از دولت خواست از کشاورزان حمایت کند و خرید تضمینی محصولات را داشته باشد.

وی افزود: دولت محصولات استراتژیک مانند گندم را خریداری می کند ولی قیمت آن به قدری پائین است که کشاورز رغبت نمی کند در این رابطه سرمایه گذاری کند.

انتهای پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی