نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها: هیچ کس نباید تخلف کند ولی نباید تخلف عده ای به همه تعمیم داده شود/ فعالیت شوراها با حقوق ناچیز!
سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
سید علی آقامیری

سید علی آقامیری با بیان اینکه 126هزار عضو شورا در کشور و در دور افتاده ترین نقاط کشور فعالیت می کنند تصریح کرد: برفرض اینکه 100 عضو شورا نیز تخلف کرده اند؛ آیا منصفانه است که همه شوراها را دچار مشکل بدانیم!.

سید علی آقامیری نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به اهمیت شوراهای اسلامی اظهار داشت: اهمیت و نقش شوراهای اسلامی در کلام بزرگان به خوبی مشهود است و جایگاه رفیع شوراها در قانون اساسی نیز بر کسی پوشیده نیست.

* آغاز به کار با تاخیر شوراهای اسلامی

وی با اشاره به صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) گفت: بایستی اداره امور کشور برعهده مردم باشد. بر این اساس باید از میان مردم نمایندگانی انتخاب شود که به امور رسیدگی کنند.

نماینده استان مازندران شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی در قانون اساسی یکی از ارکان های نظام قلمداد شده است، افزود: ولی این نهاد مردمی به علت فشارهایی که اوایل انقلاب بود و جنگی که بر کشورمان تحمیل شد فعالیت خود را با تاخیر آغاز کرد و از سایر نهادها عقب ماند.

* مجلس و دولت به شوراهای اسلامی بها نداده اند

آقامیری، شوراهای اسلامی را بزرگترین نهاد مردمی در کشورعنوان کرد که در قانون اساسی یک فصل به آن اختصاص پیدا کرده و بیان کرد: در هر کشوری که مسئولیت به مردم واگذار و به آن ها اعتماد شد به نتیجه مطلوبی دست یافته اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور ما آن گونه که باید به شوراهای اسلامی اهمیت داده نشده است تصریح کرد: مجلس و دولت آن گونه که باید به شوراهای اسلامی بها نداده اند.

* هجمه های علیه شوراهای اسلامی بزرگنمایی است

عضو شورای اسلامی شهر ساری افزود: متاسفانه شوراهای اسلامی نیزاز ابتدای کار آموزش های لازم را دریافت نکرده است. به علت گستردگی وظایف، فعالیت خود را نتوانست به خوبی آغاز کند. اگر از ابتدا نواقص شوراها مرتفع می شد امروز با چالش های شوراها مواجه نبودیم.

آقامیری افزود: ولی با این وجود؛ هجمه هایی که بر روی شوراهای اسلامی وجود دارد؛ بزرگنمایی است. آیا تمام نهادهای کشور که فعالیت می کنند بدون عیب و نقص هستند. در حال حاضر شوراهای اسلامی هستند که به مشکلات مردم رسیدگی می کنند.شوراهای اسلامی هستند که دهیار و شهردار را انتخاب می کنند. منصفانه نیست خدماتی که شوراهای اسلامی ارائه می کنند را نادیده بگریم.

* هیچ کس نباید تخلف کند ولی نباید تخلف یک عده به همه تعمیم داده شود

وی با بیان اینکه 126 هزار عضو شورا در کشور و در دور افتاده ترین نقاط  کشور فعالیت می کنند تصریح کرد: برفرض اینکه 100 عضو شورا نیز تخلف کرده اند؛ آیا منصفانه است که همه شوراها را دچار مشکل بدانیم!. هیچ کس نباید تخلف کند ولی نباید تخلف یک عده به همه تعمیم داده شود.

* شهرها؛ قبل و بعد از فعالیت شوراهای اسلامی اصلا قابل مقایسه نیستند

 نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها تاکید کرد: شوراهای اسلامی با یک حقوق بسیار ناچیز فعالیت می کنند که بسیاری از آن ها خانواده هایشان تحت فشار هستند. بنا براین باید جلوی این همه هجمه علیه شوراهای اسلامی گرفته شود.

آقامیری ادامه داد: شهرهای کشورمان قبل و بعد از فعالیت شوراهای اسلامی اصلا قابل مقایسه نیستند. بعد از فعالیت شوراهای اسلامی شهرسازی ، خدمات رسانی و مسائل فرهنگی و فنی و سایر موارد اجتماعی در شهرهای ما بهتر شده است و نظم بهتری در شهرهای ما حاکم شده است. این ها مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود. حال ببینید دست شوراهای اسلامی بازتر بود چه اتفاقات دیگری رخ می داد.

پایان پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی