نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها: دولت به شالی کاران خسارت دیده کمک بلاعوض کند
دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
فرهاد نیک نهاد

نیک نهاد بر ضرورت کمک مالی دولت به کشاورزان شالی کار خسارت دیده تاکید کرد و گفت: دولت باید کمک های بلاعوض داشته باشد.

فرهاد نیک نهاد نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به بارندگی های طولانی مدت اخیر در فصل برداشت برنج گفت: قرار شده است که وزارت جهاد و استانداری برای تامین خسارات کشاورزان شالی کار کمک های مالی داشته باشند. این کمک ها نباید در قالب وام سود دار باشد.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها افزود: کشاورزان در اوج برداشت برنج به علت بارندگی های پی در پی دچار خسارت فراوان شدند و قریب به 50 درصد از محصولات آن ها از بین رفت. لذا به دلیل خسارت هایی که به آن ها وارد شده است. دولت باید کمک های بلا عوض داشته باشد.

وی گفت: 30 در صد کشاورزان شالی کار استان گیلان بیمه محصولات کشاورزی هستند. 70 درصد این کشاورزان به دلیل آنکه به صورت خرد فعالیت می کنند؛ فاقد بیمه محصولات کشاورزی هستند.

نیک نهاد ادامه داد: بعد از بارندگی، گل و لای زمین به حدی بود که ماشین های برداشت نمی توانستند داخل زمین های شالی حرکت کنند و کشاورزان مجبور به بکارگیری کارگر بودند.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استانها افزود: باتوجه به اینکه دستمزد روزانه کارگر به 500 هزار تومان افزایش یافته بود توجیه اقتصادی نداشت و کشاورزان مجبور به ترک محصولات خود شدند و برنج های آن ها نابود شد.

پایان پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی