نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: اگر دولت بیمه سلامت را رایگان نکند به‌زودی شاهد فاجعه خواهیم بود
يکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
محمد احمدی

احمدی با اشاره به شانه خالی کردن دولت از زیر تأمین هزینه بیمه سلامت گفت: اگر دولت بیمه سلامت را رایگان نکند به‌زودی شاهد فاجعه خواهیم بود

محمد احمدی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به اصل بیست و نهم قانون اساسی گفت: این اصل الزام می‌دارد برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی‌سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح، نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت­های پزشکی به‌صورت بیمه و غیره، حقی است همگانی. دولت موظف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت­های مالی فوق را برای یک‌یک افراد کشور تأمین کند.

وی ادامه داد: سال ۹۳ بود که رئیس‌جمهور روحانی در یک حرکت بسیار مطلوب و عامه‌پسند یکی از وعده‌های انتخاباتی خود را جامه عمل پوشاند و بیمه همگانی درمان را کلید زد تا مردم کشورمان که از درد و رنج فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه غرب در عذاب بودند نفس راحتی بکشند و دولت بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی به وظیفه خود عمل کرد.

احمدی گفت: اما متأسفانه در ماه­های اخیر که فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه روزبه‌روز بیشتر شده است به‌یک‌باره دولت از زیر بار وظیفه قانونی خود شانه خالی کرد و این بار سنگین در کنار سایر فشارها بر گُرده مردم زجرکشیده کشور فرود آمد.

وی افزود: امروز در این وضعیت اسف‌بار اقتصادی که مردم این کشور قادر به تأمین مایحتاج اولیه زندگی خود هم نیستند از این به بعد باید جهت دریافت خدمات بیمه درمانی حق بیمه‌های آن‌چنانی به ازای هر نفر در ماه پرداخت کنند.

احمدی با طرح این پرسش که چه کسی در این خصوص مسئول است؟ توضیح داد: با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری در جشن بیمه سلامت مبنی بر اینکه «صدور دفترچه بیمه همگانی، آغاز برنامه‌های رفاه اجتماعی دولت است.» تصریح کرد: بله جناب آقای روحانی این مطلب شما آغاز برنامه رفاه اجتماعی که حق مردم زجرکشیده ایران است بود؛ اما این را هم قطعاً می‌دانید تکلیف دولت­ها در قانون اساسی هر کشوری کاملاً روشن و مشخص است. نمی‌دانم این مطلب حقیر را می‌خوانید یا خیر؟ کاش بخوانید شاید به گوشه‌ای از مصائب این ملت بخصوص قشر محروم و زجرکشیده در شهرهای کوچک و روستائیان واقف شوید.

وی افزود: راستی حوصله‌ای به خرج دهید و این مطلب را که خود شما در جشن دی‌ماه ۱۳۹۳ بیمه سلامت آن‌ها را بیان فرمودید مطالعه کنید تا باورتان شود چه‌کار بزرگی انجام‌ شده اما امروز با ندیدن قانون (اصل ۲۹ قانون اساسی) باعث فشاری اسف‌انگیز بر دوش مردم شده­ اید آن‌ هم در این روزها که کرونا، آنفولانزا، تحریم، فشارهای اقتصادی و ... همه در برابر ملت ایران قد علم کرده‌اند. حداقل شما گوشه‌ای از این بار و محتوا کم کنید و به این سخنان خودتان پایبند باشید.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهوری در خصوص موفقیت طرح تحول نظام سلامت کشور گفت: جناب آقای دکتر روحانی حرف­هایی زیبا بیان کردید اما آن روزها برای دل‌خوشی مردم و فقط عمل به وعده‌ای که در قانون اساسی بر دوشتان بود به‌صورت موقت گفتید اما اکنون‌ که این مردم نیاز به کمک­های همه‌ جانبه دارند ایادی دولتی از وظایف خود تخطی و مردم را در این وانفسای بیماری و گرانی خدمات پزشکی و بهداشتی و گرانی وحشتناک دارو تنها گذاشته‌اند.

وی اضافه کرد: این مردم لایق بهترین‌ ها هستند پس از همین مجال با تمام وجود فریاد می‌زنم که دولتمردان، در رأس آن رئیس‌جمهور روحانی، وزیر رفاه، وزیر بهداشت و درمان، رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه، رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی جلوی این انحراف قانونی را بگیرید. چرا که اگر حق بیمه درمانی به این شکل برقرار گردد عملاً فاجعه و سونامی بیماری­ ها در کشور رو به فزونی خواهد گذاشت و آن روز دیر نخواهد بود که حجم عظیمی از منابع مالی کشور باید صرف درمان مردم کنیم چراکه امروز به تکلیف خود در بیمه رایگان عمل نکردیم.

احمدی در پایان بیان کرد: به نظر می‌رسد بی‌راه نباشد که از محضر رئیس معزز قوه قضائیه این حامی محرومان و پرچم‌دار عدالت علوی درخواست کنیم به این موضوع حقبیمه‌های درمانی روستائیان ورود نموده و از تضییع حق این مردم جلوگیری کنند.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی