امضای تفاهم نامه های متعدد با دستگاه ها برای رفع مشکلات مردم/ آماده سازی طرحی برای اصلاح موضوع کمیسیون ماده صد
چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
احمدی

رئیس شورای عالی استان ها گفت: هدف شورای عالی استانها این است که با امضای تفاهم نامه های متعدد با دستگاه ها و نهادهای مختلف گره از کار مردم باز کرده و مشکلات مردم را از مسیر ساده تری رفع کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استانها در جمع خبرنگاران در سی و‌ پنجمین اجلاس عمومی این شورا که پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: امروز قرار بود وزیر راه و شهرسازی مهمان جلسه باشند ولی به علت طول کشیدن جلسه هیات دولت ایشان نتوانستند در جلسه حضور داشته باشند. و عذرشان موجه است.

وی گفت: در این جلسه معاون معماری و شهرسازی وزیر راه حضور داشتند و اعضای شورای عالی استانها مشکلات استانهای محل فعالیت خود در این حوزه را مطرح کردند.

رییس شورای عالی استانها ادامه داد: مقرر شد بین شورای عالی استانها و وزارت راه و شهرسازی کمیته ای تشکیل شود تا این مشکلات پیگیری شود.

احمدی بیان کرد: در جلسه امروز تفاهم‌نامه با دانشگاه پیام نور را خواهیم داشت و در جلسه فردا (پنج شنبه) نیز تفاهم‌نامه ای با صندوق کار آفرینی امید منعقد خواهیم کرد.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که در شورای عالی استانها به عنوان عصاره شوراهای اسلامی سراسر کشور طبق اوامر مقام معظم رهبری بتوانیم از مشکلات مردم گره گشایی کنیم.

رییس شورای عالی استانها افزود : در صدد هستیم در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و درجهت اینکه مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنیم .برای دست یابی به این مهم از ظرفیت انعقاد تفاهم‌نامه ‌و دعوت از مقامات کشوری استفاده می‌کنیم .

وی ادامه داد: موضوع تصویب طرح هایی هم در جلسه امروز در دست اقدام قرار داشت مثل تشکیل مرکز پژوهش ها. اعتقادمان این است که دستگاهی مانند شورای عالی استانها که می تواند طرح به مجلس ببرد باید مرکز پژوهش هایی داشته باشد.

علیرضا احمدی گفت: باید طرح ها پخته و کار آمد باشد و امروز اساسنامه این مرکز تصویب شد و یک سری طرح دیگر هم داریم که به دولت و مجلس خواهد رفت.

وی درخصوص ماجرای مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح کمیسیون های ماده صد گفت: بارها خدمت مسوولین عالی رتبه نظام گفته ام که شورای عالی استانها جز حاکمیت هستند و از متن قانون اساسی به وجود آمده اند و باید با همراهی نهادهای دیگر همسو و همراه مشکلات مردم را حل کنند.

رئیس شورای عالی استانها تصریح کرد: نباید بگوییم این موضوع وظیفه هست یا نه بلکه باید با امضای تفاهم نامه های متعدد تلاش کنیم که گره از کار مردم باز شود.

وی ادامه داد: در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هم که قسمتی از درآمدهای شهرداری از آن طریق حاصل می شود متاسفانه شاهد این بودیم که علیرغم تصویب لایحه در مجلس با نامه ای از سوی دولت به شورای نگهبان نسبت به برخی مواد ایراداتی گرفته شد.

وی افزود: دو موضوع مالیات بر ارزش افزوده و لایحه درآمدهای پایدار هر دو معطل مانده است و امیدواریم که با توجه به اینکه قسمت عمده درآمدهای شهرداری از این مسیر است هر چه زودتر این دو لایحه به تصویب برسد.

احمدی گفت: تمام شهرداری ها و دهیاری ها خادم ملت هستند و تلاش شان مرتفع شدن مشکلات مردم است و وظیفه همه ما خدمت به مردم است و باید از کار مردم گره گشایی کنیم.

رئیس شورای عالی استانها تصریح کرد: شورای عالی استانها در این چند ماه تلاشش این است که میانجیگر باشد تا مشکلات مردم را مرتفع کنیم و نکته جالب توجه این است که همه هم موافق اختصاص درآمدهای پایدار شهرداری هستند.

وی درخصوص کمیسیون های ماده صد هم گفت: به تازگی طرح جامع مدیریت یکپارچه را به مجلس ارائه کردیم که فکر می کنم اعلام وصول شده است که اگر آن لایحه تصویب شود حتما ماده صد هم اصلاح خواهد شد.

احمدی افزود: البته یک طرح دو فوریتی هم داریم که اگر لایحه مدیریت یکپارچه به نتیجه نرسید بلافاصله این طرح را ارائه کرده و موضوع ماده صد را اصلاح کنیم.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی