نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: آتش‌سوزی در تالاب هامون هر سال رخ می‌‌دهد
سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
عزیز سارانی

سارانی با بیان اینکه آتش‌سوزی در تالاب هامون هر سال رخ می‌‌دهد گفت: خشک شدن آب تالاب هامون سبب می‌شود نی‌زارها خشک شوند و با کوچک‌ترین اتفاقی آتش‌سوزی شکل بگیرد.

عزیز سارانی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، در خصوص آتش‌سوزی تالاب هامون گفت: آتش‌سوزی در تالاب هامون مربوط به امسال نیست بلکه هرسال این اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: با ورود آب به تالاب در بهار نی‌زارهایی شکل می‌گیرد و زمانی که آب هامون خشک می‌شود نی‌زارها نیز خشک‌ شده و مستعد آتش‌سوزی می‌شوند. از این‌ رو با کوچک‌ترین اتفاقی آتش‌سوزی در این تالاب رخ می‌دهد.

نماینده استان سیستان و بلوچستان افزود: بنابراین تا زمانی که آب در تالاب وجود دارد آتش‌سوزی رخ نمی‌دهد و اگر بخواهیم از آتش‌سوزی در زمان خشکی جلوگیری کنیم می‌بایست نی زار را درو کنیم که تقریباً امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین بهترین راه نگه‌داشتن آب در تالاب است که آن‌هم مسائل و مشکلاتی دارد.

سارانی اضافه کرد: با توجه به اینکه در تالاب زمین کشاورزی یا خانه‌های مسکونی نیست این آتش‌سوزی‌ها خسارت‌های جانی و مالی ندارد اما سبب می‌شود بخشی از زیست محیط هامون از بین برود. از بین رفتن درختان و درختچه‌ها و نابودی محل زندگی حیوانات از آسیب‌های این آتش‌سوزی‌هاست.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی