نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها: سرمایه‌گذاری در بخش تولید انرژی خورشیدی در خراسان جنوبی ضروری است
سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
محمود امینی

امینی با اشاره به ظرفیت تولید انرژی خورشیدی استان خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری دولت در این زمینه می‌تواند هزینه انتقال انرژی را تا حد زیادی کاهش دهد.

محمود امینی نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، گفت: استان خراسان جنوبی با توجه به جغرافیای خود ظرفیت فراوانی در زمینه تولید انرژی‌های پاک به‌ویژه انرژی خورشیدی دارد. با توجه به اینکه در سال بیش از 320 روز هوا آفتابی است ظرفیت زیادی را برای تولید انرژی خورشیدی داریم.

وی افزود: لازم است دولت سرمایه‌گذاری‌هایی را در این زمینه انجام دهد و از این ظرفیت بهره‌برداری کند. طبعاً هزینه‌های انتقال برق و گاز بسیار کاهش می‌یابد و حتی می‌تواند برای استان و کشور درآمدزا باشد.

امینی ادامه داد: ایجاد مزرعه‌های خورشیدی در استان خراسان جنوبی افزون بر تولید انرژی پاک و تجدید پذیر می‌تواند صنعت تولید صفحات خورشیدی در استان را فعال کرده و دانش تولید این محصولات را بومی نماید. ازاین‌رو ضروری است اقدامات جدی در این حوزه انجام شود تا با ایجاد جذابیت سرمایه‌گذاران خصوصی نیز به این سمت حرکت کرده و سرمایه‌گذاری کنند.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی