نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان ها: ضرورت اصلاح تابلوهای راهنمای امامزادگان و بقاع متبرکه
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
لطف اله شیخ سامانی

لطف اله شیخ سامانی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه نام شهر دنبال امامزاده را حذف و نسبت به اصلاح تابلوهای امامزادگان اقدام کنند چرا که این خود منجر به وجود مشکلات اجتماعی میان مردم شهرها و روستاها نیز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، لطف اله شیخ سامانی، نماینده شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه این شورا که با حضور مدیران کل اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی استان، مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، ستاد اقامه نماز و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد اظهارداشت: در کشور امامزادگان بسیاری داریم. امامزاده به فرزند یا نواده یکی از امامان دوازده ‌گانه شیعه و نیز مقبرهٔ آنان گفته می‌شود. تعداد بسیاری از بقعه امامزاده ها در شهرها و روستاها وجود دارد که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: شاهدیم که هیچ کدام از 13 معصوم در هر کجای دنیا که بارگاه دارند به دنبال نام آن ها اسم شهر "محل دفن" قید نمی شود. به عنوان مثال هیچ کجا امام رضا (ع) شهر مشهد دیده نشده است. بر همین اساس درخواست داریم سازمان اوقاف و امور خیریه نام شهر دنبال نام امامزادگان را حذف و نسبت به اصلاح تابلوهای امامزادگان اقدام کند چرا که این خود منجر به وجود مشکلات اجتماعی میان مردم شهرها و روستاها نیز شده است.

نماینده شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به عدم تکمیل ساختمان اداری و ساخت و افزایش ظرفیت سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای شهر سامان گفت: انتظار است با توجه به اینکه این پروژه تا کنون پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته مسئولین ذی ربط نسبت به تخصیص اعتبار جهت تکمیل آن اهتمام ورزند چرا که توسعه فضا‌های فرهنگی و هنری متناسب با نیاز‌های جوانان جامعه، امری ضروری و انکار ناپذیر است که باعث سالم سازی گذران اوقات فراغت آنان می‌شود. همچنین شهر سامان شاعران نامی بزرگی را داشته که متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و در سطح استان نسبت به معرفی آنها کوتاهی می شود.

وی اذعان داشت: هیئت امناء امامزاده بابا پیر احمد در نقشه تقسیمات کشوری جزء شهرستان سامان است در ترکیب هیئت امناء بایستی از شهرستان سامان هم افرادی حضور داشته باشند و همچنین عدم استقرار نمایندگی اداره کل تبلیغات اسلامی در شهرستان سامان مشکلاتی را برای مردم ایجاد نموده که خواستار رفع آن از مسئولین ذیربط می باشیم.

انتهای پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی