نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها: دولت برای وام های کشاورزان تجدید نظر کند| دلالان در یک ماه به اندازه 2 سال کشاورز سود می کند
يکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
حسین میرزاییان

حسین میرزائیان گفت: در حال حاضر بانک کشاورزی به اندازه سایر بانک های خصوصی تسهیلات یکسانی برای کشاورزان ارائه می کند. از دولت میخواهیم که درباره وام های کشاورزان و دامداران تجدید نظر کند.

حسین میرزائیان نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات حوزه بانک کشاورزی اظهارداشت: متاسفانه رسالت اصلی بانک کشاورزی که در راستای کمک به کشاورزان است وجود ندارد . در حال حاضر هرگونه تسهیلات که می خواهند به کشاورزان ارائه کنند براساس معدل سپرده گذاری کشاورزان است.

وی با بیان اینکه یک کشاورز یا یک دامدار پولی ندارد که بخواهد در بانک سپرده گذاری کند تا  بتواند وام اخد کند گفت: در حال حاضر بانک کشاورزی به اندازه سایر بانک های خصوصی تسهیلات یکسانی برای کشاورزان ارائه می کند. از دولت میخواهیم که درباره وام های کشاورزان و دامداران تجدید نظر کند.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها ادامه داد: بانک کشاورزی همانطور که از نام آن پیداست فقط به کشاورزان و دامداران باید وام ارائه کند. متاسفانه بانک کشاورزی در سراسر کشور علی الخصوص در استان اصفهان هیچ گونه توجهی به کشاورزان ندارد.

میرزائیان در ادامه مطلب فوق افزود: مگر اینکه هرچند وقت یکبار دولت یکسری تسهیلات یارانه ای از طریق وزارت جهاد کشاورزی تامین اعتبار کند. که آن هم بانک های کشاورزی این تسیهلات را از وزارت جهاد دریافت می کنند و با افزایش در صد در اختیار کشاورزان قرار می دهد. برای مثال بانک کشاورزی وام را 7 درصد از وزارت جهاد دریافت می کند و با افزایش 3 تا 5 درصدی با 10 یا 12 درصد به کشاورزان واگذار می کند و خودش هم این بین نفع می برد که  پسندیده نیست.

وی درپایان سخنان خود از دولت خواست تا اعتبارات ویژه ای به کشاورزان درنظر بگیرد و بیان کرد: درصورتی که این روال تغییر نکند فاتحه تولیدات کشاروزی خوانده می شود و مصرف کننده نیز درمضیقه قرار می گیرد. به جهت اینکه فاصله تولیدات تا مصرف کننده هرچه بیشتر باشد مشکلات زیادتر می شود و این وسط دلالان هستند که نفع بیشتری می برند. در واقع دلالان ظرف یک ماه به اندازه زحمت و تلاش 2 سال کشاورزان نفع می برند.

 

انتهای پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی