نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها: شورای عالی استان‌ها قبل از نهادهای نظارتی به برخی تخلفات شوراها و شهرداری‌ها ورود می‌کند
شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
سید پیمان موسوی

موسوی گفت: هیئت‌های حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی بر اساس مواد ۹۱ و ۹۲ قانون شوراها اگر شورایی تخلف کند یا خارج چهارچوب وظایف شوراها اقدامی انجام دهد، ورود خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، سید پیمان موسوی، نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها گفت: پیش‌تر طرح مدیریت یکپارچه شهری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با تفاوت شش رأی به تصویب نرسید که پس‌ازآن کمیسیونی متشکل از چند نفر از نمایندگان مجلس و شورای عالی استان‌ها تشکیل شد و با بررسی طرح، موادی از آن را اصلاح کرد.

 

وی افزود: برای تأکید بر این موضوع، طرح دوفوریتی مدیریت یکپارچه شهری در اجلاس اخیر شورای عالی استان‌ها تصویب شد و در اختیار مجلس قرار گرفت.

 

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: پس از تصویب در شورای عالی استان ها، طرح اصلاح شده در کمیسیون‌های مربوطه مجلس نیز بررسی می‌شود که امیدواریم حداقل تا پایان دوره پنجم شوراها در مجلس تصویب و به سرانجام برسد.

 

ورود شورای عالی استان‌ها به سلب عضویت اعضای شوراها

وی با اشاره به رونمایی از سامانه ثبت تخلفات و شکایات مردمی شورای عالی استان‌ها در اجلاس سی و چهارم این شورا، اضافه کرد: این ایده که جامعه شورایی کشور قبل از نهادهای نظارتی به برخی تخلفات ورود کند، در کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها مطرح شد تا بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت مناسب‌تری بشود.

 

موسوی با تأکید بر اینکه باید شورای عالی به‌عنوان بالاترین مرجع شورایی کشور خود نظارتی را در دستور کار قرار دهد، خاطرنشان کرد: هیئت‌های حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی بر اساس مواد ۹۱ و ۹۲ قانون شوراها اگر شورایی تخلف کند یا خارج چهارچوب وظایف شوراها اقدامی انجام دهد، ورود خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: این موضوع ابتدا جهت بررسی به هیئت حل اختلاف استان رفته و پس‌ازآن در هیئت حل اختلاف مرکزی که بنده به‌عنوان نماینده شورای عالی در این هیئت حضور دارم بررسی می‌شود.

 

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها افزود: قبل از ورود دستگاه‌های نظارتی، شورای عالی استان ها می‌تواند درباره سلب عضویت اعضا پیشنهاد داده و موضوع در هیئت حل اختلاف و رسیدگی به امور شوراها رسیدگی شود.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی