در انتخاباتی: سخنگوی شورای عالی استان ها به عنوان عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر انتخاب شد
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
حمیدرضا آقاملائی

حمیدرضا آقاملایی سخنگوی شورای عالی استان ها در انتخابات پنجمین دوره مجمع عمومی، به عنوان عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، حمیدرضا آقاملایی نماینده استان گلستان و سخنگوی شورای عالی استان ها در انتخابات پنجمین دوره مجمع عمومی، به عنوان عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

پس از پایان دومین مرحله از پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در ۲۶ تیرماه ۹۵ نفر به عنوان اعضای مجمع عمومی انتخاب شدند. از جمع ۹۵ نفر ۲۷ نفر برای حضور در شورای‌عالی و ۴ نفر به عنوان بازرس نامزد شدند که ۱۳نفر از اعضای اصلی و علی‌البدل شورای‌عالی و بازرسان با رای اعضای مجمع عمومی برگزیده شدند.

در این میان حمیدرضا آقاملائی با ۴۳ رای از مجموع ۹۵ رای از میان ۲۵ نامزد موفق شد به عنوان عضو اصلی شورای عالی هلال احمر جمهوري اسلامي ايران انتخاب شود.

شورای عالی بالاترین مقام جمعیت هلال احمر است که 7 نفر از اعضای آن در مجمع عمومی برای 4 سال انتخاب می شوند. همچنین 4  نفر از شخصیت های برجسته و صاحب نظر کشور با معرفی رییس جمهور به مدت چهار سال به عضویت این شورا در می آیند.

هم اکنون سعید نمکی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، عبدالرضا رحمانی فضلی (وزیر کشور)، محمد جواد ظریف (وزیر امور خارجه) و علی نوبخت (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) به عنوان نمایندگان رئیس جمهور در شورای عالی جمعیت هلال احمر عضویت دارند.

تدوین سیاستهای کلان و پیشنهاد آن به مجمع عمومی، تنظیم برنامه و بودجه و ترازنامه سالانه جمعیت و ارائه آن به مجمع عمومی، تدوین راهکارهای لازم جهت اجرای مصوبات مجمع عمومی، تصویب آیین نامه های داخلی شورای عالی و آیین نامه های مالی، محاسباتی، معاملاتی و استخدامی و ضوابط ساختار تشکیلاتی و پست های سازمانی جمعیت، معرفی دو نفر مدیر مدبر شایسته از افراد واجد شرایط به رییس جمهور جهت انتخاب یکی از آنها به عنوان رییس جمعیت به مدت چهار سال و بررسی و تصویب پیشنهادات رئیس جمعیت از اختیارات و وظایف شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی