نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها مطرح کرد: تشریح مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان بافت از زبان امینی زاده
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
مهرداد امینی زاده

امینی زاده با بیان اینکه شهرستان بافت با پرورش بیش از 1 هزار پزشک در تامین پزشکان متخصص در رتبه های آخر استان کرمان قرار دارد از خیرین و واقفان خواست تا درصدی از وقف خود را به بهداشت و درمان اختصاص دهند.

امینی زاده با بیان اینکه شهرستان بافت با پرورش بیش از 1 هزار پزشک در تامین پزشکان متخصص در رتبه های آخر استان کرمان قرار دارد از خیرین و واقفان خواست تا درصدی از وقف خود را به بهداشت و درمان اختصاص دهند.

مهرداد امینی زاده نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان اینکه شهرستان بافت با پرورش بیش از هزار پزشک در تخصص های مختلف در سطح دنیا و کشور رتبه خوبی بین شهرهای کشور دارد گفت: این پزشکان در جای جای دنیا مشغول فعالیت و خدمت به مردم هستند. اما متاسفانه خود شهرستان از نظر امکانات بهداشتی، درمانی و تامین پزشکان متخصص در رتبه های آخر کشور و استان است.

وی گفت: گرچه در سال های اخیر خیرین سلامت و تعدادی از پزشکان این شهرستان در زمینه های مختلف بهداشت و درمان اقدام به احداث زیرساخت های اساسی در این زمینه ها کرده اند که اینجانب به نمایندگی از مردم شریف منطقه دست آنها را می بوسم اما این سرمایه گذاری ها با توجه به نیاز و فقر درمانی منطقه بسیار کم است.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها ادامه داد: این شهرستان نیاز به کلینیک های تخصصی مجهز و به روز در زمینه های مختلف دارد. متاسفانه در بیمارستان بافت که پایلوت شهرستان های ارزوییه و رابر با جمعیت تقریبی ۱۵۰هزار نفر در سه شهرستان  هنوز یک دستگاه سی تی اسکن مجهز و دستگاه ام آر آی وجود ندارد و بیماران برای انجام یک ام آر آی و یا سی تی باید به شهرهای مجاور و مرکز استان سفر کنند که هزینه سفر و اسکان برای آنها هنگفت است.

امینی زاده به خیرین و واقفان پیشنهاد کرد: تمام یا درصدی از وقف خود را وقف بهداشت و درمان کنند تا بتوان از این منابع مشکلات عمده مناطق کمترتوسعه یافته را حل کرد. همچنین از پزشکان همشهری بافت درخواست دارم با همدلی و عشق به زادگاه توجه بیشتری به شهرستان داشته باشند.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: به عنوان مثال اگر فقط تعداد پانصد نفر از این پزشکان به طور متوسط هر نفر پانصد میلیون تومان به صورت متمرکز جهت کمک به زیرساخت های بهداشتی، درمانی هزینه کنند. مبلغ قابل توجهی خواهد شد که می توان با آن زیرساخت های احداث اولین دهکده سلامت را در منطقه اجرا کرد و تقریبا مشکلات درمانی جنوب و جنوب شرق کشور را برطرف کرد .

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها از دولت نیز درخواست کرد: تامین پزشک مجرب که حداقل وظیفه دولت درخصوص بهداشت و درمان شهروندان است را انجام داده و در تمام تخصص ها پزشکان این شهرستان را تامین کند. به عنوان مثال در شرایط کنونی و سخت کرونا در این شهرستان تنها یک پزشک متخصص عفونی مشغول خدمت صادقانه به شهروندان است که متاسفانه جوابگوی نیاز شهرستان نیست.

امینی زاده درخصوص دیگر تخصص ها نیز با بیان اینکه تنها یک متخصص در شهرستان است تاکید کرد: تنها یک متخصص در اغلب موارد جوابگوی نیاز بیماران نیست. گاها بیمارانی از راه دور و روستاهای شهرستان به پزشکان مراجعه می کنند تا ساعات پایانی شب در نوبت معاینه پزشک قرار گیرند. لذا دانشگاه علوم پزشکی کرمان باید توجه بیشتری به این منطقه داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت به نمایندگی از مردم با زبانی قاصر از مدافعان سلامت کشور به خصوص استان کرمان و شهرستان بافت به خصوص مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و ریاست و پرسنل زحمتکش بیمارستان خاتم الانبیا(ع)که انصافا در این شرایط زحمات زیادی در زمینه مقابله و درمان بیماران کرونایی متحمل شده اند؛ تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی