نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها: عوارض آلایندگی معادن به مناطق درگیر اختصاص یابد
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
علی هاشمیان

علی هاشمیان گفت: طبق قانون بایستی عوارض آلایندگی معادن و فعالیت های صنایع معادن به مناطق درگیر واگذار شود نه مناطق دیگر.

علی هاشمیان گفت: طبق قانون بایستی عوارض آلایندگی معادن و فعالیت های صنایع معادن به مناطق درگیر واگذار شود نه مناطق دیگر.

علی هاشمیان نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به  ماده 43 بند 5 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اظهارداشت: در این قانون آمده است که به دلیل بهره برداری از معادن و فعالیت های صنایع معادن، خسارت هایی به اهالی و ساکنین در منطقه و بخش کشاورزی آن ها برسد علاوه بر عوارض آلایندگی با تصویب شورای معادن استان تا یک درصد از فروش آن ها پس از واریز به خزانه معین استان نزد خزانه داری کل کشور به جبران خسارت های مذکور و در صورت وارد شدن  آسیب های عمومی به فعالیت های بهداشتی، درمانی، و عمرانی مورد نیاز منطقه درگیر اختصاص می یابد.

وی گفت: خبری که بنده دریافت کردم این است که مبلغی را که از معادن منطقه مانند سرچشمه رفسنجان در استانداری یا همان شورای معادن استان تصمیم به تقسیم گرفته شده؛ متاسفانه یک ریال از این مبلغ را به مناطق درگیر اختصاص ندادن این در حالی است طبق قانون گفته شده بایستی به مناطق درگیر منطقه این پول را واگذار کنند نه مناطق دیگر. بنابراین این مهم باید پیگیری شود.

 

انتهای پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی