توسط نماینده استان خراسان شمالی صورت گرفت: تشریح مشکلات کشاورزان با حضور معاون اعتبارات بانک کشاورزی
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
علیرضا ایزدی

علیرضا ایزدی مشکلات کشاورزان را در حوزه بانک کشاورزی تشریح کرد و گفت: در گذار از مرحله سنتی به مدرنیته باید مشوق های فراوانی به کشاورزان ارائه داد یکی از آن ها می تواند نداشتن سود تسهیلات باشد.

علیرضا ایزدی مشکلات کشاورزان را در حوزه بانک کشاورزی تشریح کرد و گفت: در گذار از مرحله سنتی به مدرنیته باید مشوق های فراوانی به کشاورزان ارائه داد یکی از آن ها می تواند نداشتن سود تسهیلات باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، علیرضاایزدی نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان ها در جریان جلسه هم اندیشی اعضای شورای عالی استان ها که با حضور فنودی عضو هیات مدیره و جلالیان معاون اعتبارات بانک کشاورزی برگزار شد اظهارداشت: از این توجه تان به شعار سال که جهش تولید است الحق و انصاف به نحو احسن جهش را انجام دادید اما گویا توجهتان فقط به جهش بوده و تولید را ندیده اید. نرخ تسهیلات بخش کشاورزی را نسبت به سال گذشته ۵/۵ درصد افزایش داده اید که جهش خوبی است!.

وی خطاب به مهمانان جلسه گفت: از من بهتر می‌دانید در گذار از مرحله سنتی به مدرنیته باید مشوق های فراوانی به کشاورزان ارائه داد یکی از آنها می تواند نداشتن سود تسهیلات باشد اگر چه مطلوب آن است که مبلغ قابل توجهی به صورت بلاعوض به کشاورزان و دامداران پرداخت شود.

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان ها در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات به کشاورزان و دامداران با درنظر گرفتن میانگین حساب گفت: مقدمتاً خدمتتون عرض کنم که کشاورزان ثابت کرده‌اند که نسبت به بانک تخصصی خودشان وفادار بودند. اگر پولی داشته‌اند در همان جا رسوب کرده است اما سوال بنده به عنوان نماینده مردم از شما این است که آیا شما وظیفه خود را نسبت به کشاورزان ادا کرده اید؟ چرا صورت مسئله را تغییر دادید؟ شما به عنوان متولیان امر کشاورزی در بانک کشاورزی باید نقدینگی ایجاد کنید نه کشاورزی که بعضا منتظره برداشت محصول سال خود است تا بدهی هایی که بین مردم برایش ایجاد شده است را پرداخت کند.

ایزدی در ادامه خطاب به آقای فنودی گفت: عنوان بانک تان را تغییر دهید و نام آنرا بانک متمولین و تجار و پولدارها و بگذارید شعب شما را دارند به ایشان خدمات می دهند. جناب آقای فنودی شما در خراسان مسئولیت داشته اید و نیک می‌دانید چه خبر است.  به عنوان مثال بانکی در خراسان شمالی را می شناسم هم سن من است متولد ۱۳۵۴ ،کشاورز و دام دار بیچاره برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی در صورت داشتن میانگین حساب باید لشکری از کارمند یا کاسب را به خط کند شاید نظر کارشناس شما در آن شعبه جلب شود کشاورز اگر پول داشت که به حساب خود واریز کند دنبال تسهیلات نبود.

کشاورزی را باید در شرایط سخت همراه بود خواهش من به عنوان نماینده این قشر زحمتکش و ستمدیده این است که بانک کشاورز رسالت اصلی خود را انجام دهد نه اینکه وقتی کشاورز یا دامداری به بانک جهت تامین هزینه کاشت داشت برداشت محصول خود مراجعه می کند با انبوهی از دست اندازها روبرو شود.

وی در ادامه سخنان خود در جلسه هم اندیشی اعضای شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه رسالت اصلی بانک کشاورزی ارتقای سطح زندگی روستاییان و عشایر و کشاورزان است تاکید کرد: امنیت غذایی کشور در گرو رشد بخش کشاورزی است در شرایطی که بالا بردن بهره وری آب کشاورزی از موضوعات به روز کشور است. مطمئنا افزایش سطح زیر کشت گلخانه و احداث دامداری های صنعتی در جهت بهره وری بهینه از نهاده های کشاورزی علی الخصوص آب است.

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان ها تاکید کرد: اخیرا و در سال ۱۳۹۹ بهره‌گیری اراضی مشاع جهت احداث تاسیسات کشاورزی ممنوع گردیده است و عملا این اتفاق باعث شده اتفاق میمون نهادینه شدن تولید گلخانه ای با چالش روبرو شود. در سال‌های گذشته ۵۰% مبلغ تسهیلات توسط بهره‌گیری محل انجام عملیات کشاورزی و دامداری از قبیل گلخانه و دامداری پوشش داده می‌شد اما متاسفانه امسال که سال جهش تولید نامگذاری گردیده است هدیه دیگر شما به کشاورزان و دامداران این ممنوعیت بهره گیری است. مشکلات عدیده‌ای را برای بخش کشاورزی ایجاد کرده است.  یک کشاورز وثیقه شهری و ملک شهری از کجا بیاورد مگر اینکه به شهر بیاید و هدف شما مهاجرت روستاییان به شهر باشد.

انتهای پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی