نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها: واقعیات منطقه در طرح جامع حوضه آبریز شهرستان طالقان گنجانده شود
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
حامد صادقیان

صادقیان با اشاره طرح جامع حوضه آبریز شهرستان طالقان گفت: در صورتی که این طرح تصویب شود مشکلاتی بسیاری برای مردم و شهرستان ایجاد خواهد کرد.

حامدصادقیان نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به طرح جامع حوضه آبریز شهرستان طالقان اظهارداشت: این طرح مقرر است در شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی مصوب گردد.

وی گفت: طرح حوضه اّبریز پیرو ماده ۱۳ مصوبه شورای عالی استان ها امنیت ملی که درسال 1394 مصوب شده است ، توسط اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در دست مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها  تصریح کرد: تدوین این طرح با رویکرد حفظ کیفیت و سلامت منابع آب در دست تهیه است ولیکن تهیه کنندگان طرح راحت و بی هزینه ترین راه که اعمال محدودیت است را انتخاب کرده اند. این طرح شهرستان طالقان را به 9 ناحیه تقسیم می کند و 80 درصد مساحت شهرستان را پوشش می دهد.

صادقیان در ادامه مطلب فوق افزود: 5 ناحیه آن در حاشیه سد طالقان قرار گرفته است که هسته کالبدی و مرکزی شهرستان را این 5 ناحیه تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه ناحیه 1 دریاچه سد طالقان و حریم آن است که توسط شرکت آب منطقه خریداری شده است و بحثی درباره آن نیست تاکید کرد: در نواحی 2 تا 5 انواع کاربری ها با محدودیت مواجه شده هست.  کشاورزی و باغداری که شاخصه اصلی شهرستان میباشد دچار محدودیت شده است. ایجاد هر گونه صنایع در نواحی مختلف ممنوع میباشد و احداث منازل مسکونی بدون افزایش بارگذاری بیشتر پیش بینی شده شده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل در پایان تاکید کرد: درصورتی که این طرح تصویب شود مشکلاتی بسیاری برای مردم و شهرستان ایجاد خواهد کرد. این طرح بایستی مجددا کارشناسی و اصلاح شود تا واقعیات منطقه در طرح گنجانده شود.

انتهای پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی