توسط نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها صورت گرفت: تشریح تبعات طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
سیلاوی

سعید سیلاوی در تشریح تبعات طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون، آن را غیر کارشناسی خواند و از دولت خواستار شد از این طرح صرف نظر کند.

سعید سیلاوی نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها انتقال آب کارون را از بزرگترین بی مهری ها به استان متبوعش دانست و آن را دارای تبعات زیادی عنوان کرد و اظهارداشت: با خشک شدن بزرگترین شریان حیاتی استان همان رود کارون تبعات زیادی به اشتغال ساکنین وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این انتقال باعث بالا رفتن نرخ بیکاری می شود گفت: با توجه به زمین های حاصلخیز جلگه ای خوزستان، کشاورزان استان دچار آسیب جدی خواهند شد و شاهد لطمه خوردن به معیشت مردم خواهیم بود. محدودیت انواع کشت نیز از دیگر معظلات این انتقال است.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها انتقال آب کارون را باعث ایجاد بحران های زیست محیطی دانست و افزود: ریزگردها و گرد و غبارها گسترش پیدا خواهد کرد و خود این موضوع باعث ایجاد انواع بیماری های تنفسی و گوارشی خواهد شد.

سیلاوی با تاکید بر اینکه تلف شدن انواع گونه های جانوری از جمله انواع ماهی ها از دیگر آسیب ها است تاکید کرد: فرصت های شغلی ماهیگیری، بوریا بافی نیز در معرض خطر قرار خواهند گرفت. که نتیجه این بی توجهی ها افزایش مهاجرت را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود از دولت در خواست کرد: این تبعات را جدی بگیرند و از انتقال غیر کارشناسی آب کارون صرف نظر کنند و تصمیمات بهتری را اخذ کنند.

انتهای پیام/2

 

 

 

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی