نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها: قالب مصوبات برنامه ملی توسعه پایدار شهرستان آوج هنوز عملیاتی نشده است
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
عباس افتخاری

افتخاری با اشاره به قالب مصوبات برنامه ملی توسعه پایدار شهرستان آوج در راستای برنامه ملی توسعه پایدار گفت: هنوز هیچ اقدامی در جهت اجرایی شدن این مصوبات انجام نشده است.

عباس افتخاری نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به عملیاتی نشدن قالب مصوبات برنامه ملی توسعه پایدار شهرستان آوج در راستای برنامه ملی توسعه پایدار ۳۱ شهرستان منتخب کمتر توسعه‌یافته کشور خطاب به استاندار قزوین گفت: جناب آقای استاندار علیرغم پیگیری‌های متعدد و دستور صریح جنابعالی در راستای توسعه پایدار شهرستان کمتر توسعه‌یافته آوج متأسفانه تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است و قالب مصوبات بر روی کاغذ مانده است.

 

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: این موضوع باعث نگرانی مردم شده و یاس و ناامیدی را به همراه داشته است. ازاین‌رو لازم است اقدامات لازم برای به جریان افتادن مصوبات صورت پذیرد.

 

وی با اشاره به مصوبات برنامه ملی توسعه پایدارشهرستان آوج بیان کرد: قرار بود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کلیه ظرفیت‌های قانونی برای تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات ردیف استانی شهرستان آوج را به کار گرفته و حداکثر مساعدت لازم معمول گردد اما بنا بر اظهارات مسئولین شهرستانی تاکنون تنها ۱۲ درصد بودجه تخصیص یافته است.

 

افتخاری ادامه داد: همچنین مقرر گردیده بود اداره کل میراث فرهنگی نسبت به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی به‌ویژه کاروانسرای شاه‌عباسی آوج و برج‌های دوقلو و انجام مطالعات تکمیلی جهت توسعه گردشگری از قبیل غار قلعه کُرد و سایر اماکن ظرف مدت سه ماه صورت پذیرد که متأسفانه بعد از گذشت یک سال هنوز اتفاقی رخ نداده است.

 

عضو شورای شهرستان آوج بابیان اینکه مصوب شده بود کاروانسرای شاه‌عباسی آوج به‌منظور ایجاد مجتمع فرهنگی اقامتی در اختیار شهرداری آوج قرار گیرد تصریح کرد: بر اساس این مصوبه شهرداری می‌بایست از همه منابع ممکن جهت تکمیل و بهره‌برداری مجموعه با نظارت میراث فرهنگی استان استفاده نماید اما تاکنون این واگذاری صورت نگرفته است.

 

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: همچنین در خصوص مصوباتی از قبیل انتقال دامداری‌های سنتی از داخل شهر به بیرون شهر و احداث مجتمع دامداری، احداث سیلو توسط سرمایه‌گذار خصوصی و تسریع در ایجاد فضای سبز در محوطه پل معلق آوج توسط اداره کل راه و شهرسازی و امور اراضی نیز اقدامات چشمگیری انجام نشده است.

 

افتخاری افزود: قرار بر این بود که شرکت شهرک­های صنعتی استان قزوین جهت دریافت زمین‌های الحاقی به ناحیه صنعتی اقدام نماید که تاکنون اقدامی انجام نپذیرفته است.

 

وی بابیان اینکه مقرر گردیده بود اداره کل صنعت معدن و تجارت اقدامات لازم را جهت رفع موانع تولید انجام دهد، خاطرنشان کرد: همچنین مقرر گردیده بود اداره کل صنعت معدن تجارت تا تاریخ ۱۴/0۶/۹۸ پروژه‌های قابل‌ارائه را به دو شرکت بزرگ ایدرو و ایمیدرو جهت سرمایه‌گذاری ارائه نماید؛ اما این کار انجام نشده است.

 

وی ادامه داد: همچنین اقداماتی ازجمله برنامه­ ریزی برای گرفتن مجوز لازم برای احداث بیمارستان در سطح شهرستان آوج، احداث استخر شنا برای دانش‌آموزان از سوی آموزش‌وپرورش، احداث میدان ورودی توسط اداره کل راه و شهرسازی که مطالبه جدی مردم است و چهار بانده کردن جاده آوج به رزن و احداث پلیس‌راه در شهر آوج باوجود داشتن مصوبه هنوز بی‌نتیجه مانده است.

 

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: همچنین مقرر گردیده بود که آب و فاضلاب شهری استان با مشارکت شهرداری شهر آبگرم نسبت به جمع‌آوری و هدایت فاضلاب شهری همچنین تصفیه‌خانه اقدام می‌نماید.

 

وی در پایان با اشاره به پروژه مقرر گردیده بود تسهیلات لازم جهت تکمیل و راه‌اندازی طرح آب‌درمانی الماس غرب در شهر آبگرم صورت پذیرد

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی