نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها: جاده‌های شهرستان سلفچگان از استانداردهای اولیه برخوردار نیست
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
حسن شریفی

شریفی بابیان اینکه جاده‌های شهرستان سلفچگان دارای استاندارد نیست گفت: شهرستان سلفچگان به دلیل وجود منطقه ویژه اقتصادی و قرارگیری در نقطه اتصال 18 استان باید دارای جاده‌های مناسب با استانداردهای جهانی باشد.

حسن شریفی نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، با انتقاد از وضعیت بد جاده‌های شهرستان سلفچگان گفت: شهرستان سلفچگان به‌واسطه اینکه نقطه مواصلاتی 18 استان کشور است اهمیت زیادی دارد اما متأسفانه راه‌های دسترسی بسیار نامناسبی دارد. به صورتی که این راه‌ها استاندارد نیستند و این در حالی است که ما به‌واسطه داشتن منطقه ویژه اقتصادی دارای رفت‌وآمد و حمل‌ونقل بین‌المللی و ملی است و این مسئله ایجاب می‌کند که جاده‌های این استان از استاندارد بالایی برخوردار باشد.

 

وی افزود: شهرستان سلفچگان بر سر راه مناطق مهمی چون آب‌سنگین اراک، استان اصفهان، منطقه صنعتی ساوه و پایتخت کشور قرارگرفته است و به دلیل وجود با حضرت معصومه پذیرای مسافران زیادی ازجمله میهمانان داخلی و خارجی است اما متأسفانه بزرگراه‌هایی که مربوط به استان قم است هنوز روشنایی مطلوبی ندارد.

 

نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها بابیان اینکه بخش سلفچگان 400 کیلومتر مسیر اصلی دارد، افزود: لازم است که با توجه به این شرایط جاده متناسب با استانداردهای ملی و جهانی باشد اما متأسفانه به‌جز اتوبان امیرکبیر، اتوبان تهران و بخشی از اتوبان ساوه سلفچگان باقی راه‌های شهرستان از امکانات اولیه برخوردار نیست.

 

وی ادامه داد: جاده قدیم سلفچگان - ساوه به دلیل آمار بالای تلفات و تصادفات رانندگی به جاده مرگ معروف شده است و ای موضوع نگران کننده است. پروژه تعمیر و بهسازی این جاده از 15 سال پیش کلید خورده است اما هنوز تکمیل‌نشده و همچنان به‌عنوان جاده مرگ شناخته می‌شود.

 

وی در پایان از وزارت راه و شهرسازی خواست تا با توجه به اهمیت این شهرستان نگاه ویژه‌تری به جاده‌های شهرستان و حتی استان قم داشته باشند تا ضمن کاهش تلفات جانی و خسارات مالی، استانداردهای لازم برای ترانزیت بین‌المللی در این جاده‌ها اعمال شود.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی