نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها: ارسال 25 طرح از سوی دبیرخانه شورای عالی استان‌ها
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
لطف الله شیخ سامانی

شیخ سامانی با ابراز خرسندی از عملکرد مطلوب دبیرخانه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 25 طرح ارسال شده است که 6 طرح آن به صحن کمیسیون‌های شورای عالی استان‌ها و 2 طرح آن به مجلس راه‌یافته است.

شیخ سامانی با ابراز خرسندی از عملکرد مطلوب دبیرخانه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 25 طرح ارسال شده است که 6 طرح آن به صحن کمیسیون‌های شورای عالی استان‌ها و 2 طرح آن به مجلس راه‌یافته است.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، لطف اله شیخ سامانی نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها در جلسه با نمایندگان مجلس نسبت به تشریح عملکرد شورای عالی استان‌ها پرداخت و افزود: شورای عالی استان‌ها تعداد 113 جلسه با سران سه قوه و وزرای محترم برگزار و همچنین 16 تفاهم همکاری نیز در موضوعات مختلف با وزارتخانه‌های مربوطه جهت ابلاغ به استان‌ها منعقد کرده است.

 

وی با اشاره به طرح‌ها و لوایحی که از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس ارسال شده گفت: طرح آیین‌نامه اجرایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که مورد تصویب هیئت‌وزیران قرار گرفت و به‌موجب آن رؤسای شورای استان در سه کارگروه از چهار کارگروه این شورا عضو ثابت با حق رأی قرار گرفتند، تصویب طرح شورای عالی استان‌ها در هیئت‌وزیران و عضویت نمایندگان شورای عالی استان‌ها در هیئت نظارت و سازمان‌های مردم‌نهاد، موافقت اعضای کمیسیون اصلی طرح و لوایح دولت با عضویت یک نماینده از شورای عالی استان‌ها در کمیته ملی حقوق شهروندی را ازجمله این طرح‌ها است.

 

وی ادامه داد: همچنین طرح اصلاح دستورالعمل تبصره 5 ماده 3 آئین‌نامه شرایط احراز تصدی سمت شهردار که مقرر می‌دارد سابقه عضویت در شوراهای فرادست و پایه جزء سوابق مدیریتی لحاظ گردید و اصلاح آئین‌نامه اجرایی قانون شوراها را نیز از دیگر طرح‌ها عنوان نمود.

 

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: با پیگیری ریاست محترم شورای عالی استان‌ها در کمیسیون اصلی اقتصاد دولت اصلاح آئین‌نامه اجرایی نحوه وضع و وصول عوارض توسط شوراهای اسلامی شهر، بخش و شهرک از دستور کار دولت خارج شد. همچنین افزایش بودجه سالیانه شوراها در بخشنامه بودجه شهرداری‌ها، طرح الحاق یک جزء به‌عنوان جزء 10 به بند الف ماده 31 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، طرح اصلاح ماده 44 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، طرح اصلاح ماده 10 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، طرح اصلاح ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، الحاق یک تبصره به‌عنوان تبصره 3 به ماده 39 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، طرح مدیریت جامع شهری و روستایی، طرح تأمین مالی شوراهای اسلامی روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان، طرح استفساریه بند الف ماده 2 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، طرح نحوه فعالیت و استقرار مطب پزشکان و حرف وابسته، دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق، دفاتر روزنامه و مجله وکالت و مهندسی نیز بررسی و به مجلس ارسال شد.

 

شیخ سامانی اصلاح لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده، لایحه دولت و مصوب شدن نظرات شورای عالی استان‌ها در کمیسیون مشترک درامد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مجلس را ازجمله لوایح ارسالی به مجلس شورای اسلامی برشمرد.

 

وی با ابراز خرسندی از عملکرد مطلوب دبیرخانه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: این دبیرخانه در سطح کشور نمونه است چراکه تاکنون نسبت به ارسال 25 طرح که 6 طرح آن به صحن کمیسیون‌های شورای عالی استان‌ها و 2 طرح آن به مجلس راه‌یافته است.

 

 

لطف اله شیخ سامانی نماینده شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خطاب به نمایندگان مجلس در خصوص معضلات شهرستان سامان گفت: عدم تشکیل به‌موقع کمیسیون ماده 5 شهرداری مردم را با مشکل مواجه کرده همچنین مشکل نداشتن اسناد مفروض برای تغییر کاربری و داشتن سند اصلاحات اراضی و اثبات مالکیت نیز وجود دارد.

 

 وی با اشاره به دریافت عوارض آلایندگی از کارخانه و صنایع برای شهرداری‌ها گفت: باید یک سری امتیازات در قالب عوارض به شهرها و استان‌هایی که نه‌تنها آلایندگی ایجاد نمی‌کنند بلکه با احداث فضای سبز به تولید هوای پاک و اکسیژن کمک می‌کنند، اعطا شود.

 

شیخ سامانی با اشاره به حریم ایجادشده برای رودخانه‌ها گفت: این حریم‌ها مشکلات زیادی را برای روستاها و شهرهای نزدیک رودخانه­ها ایجاد کرده‌اند که می‌طلبد مسئولین جهت رفع مشکل اقدام نمایند.
پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی