نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها: همکاری شوراهای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش حلال بسیاری از مشکلات است
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

محمودی چالبطان با اشاره به همکاری متقابل بین شوراهای اسلامی و آموزش‌وپرورش گفت: این دو نهاد می‌توانند با همکاری متقابل بخشی از مشکلات شوراها و آموزش‌وپرورش را برطرف نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، مهدی محمودی چالبطان، نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها و نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان در جلسه داخلی این شورا که به‌منظور بررسی تفاهم‌نامه شورای عالی استان‌ها و وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش در ایران، مهم‌ترین رکن توسعه در کشور است گفت: به نظر می‌رسد که وزارت خانه‌ای مهم‌تر از آموزش‌وپرورش در ایران نداشته باشیم. این وزارت خانه در اصل کارخانه آدم سازی، کادر سازی و پرورش نیروی انسانی برای آینده کشور است. با توجه به اینکه بهترین و طلایی‌ترین سال‌های عمر شهروندان در آن طی می‌شود متأسفانه تاکنون با مشکل کمبود بودجه در این وزارت خانه مواجه بوده‌ایم.

 

 نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها افزود: آموزش‌وپرورش با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند که شاید دورانش در کشورهای توسعه‌یافته، مدت‌زمانی است به پایان رسیده است؛ بنابراین باید راهکاری به‌منظور اتمام این مشکلات در کشور ما نیز هر چه سریع‌تر اتخاذ گردد.

 

 محمودی چالبطان خاطرنشان کرد: بودجه به‌عنوان یکی از ارکان اصلی برنامه‌ریزی و مدیریت در هر سازمانی محسوب می‌شود. ازاین‌رو وزارت آموزش‌وپرورش گسترده‌ترین نهاد آموزشی است که باوجوداینکه به نظر می‌رسد نگاه به آموزش‌وپرورش در کشور ما بیش از آنکه سرمایه‌ای باشد یک نگاه هزینه‌ای است متأسفانه نحوه مصرف بودجه توسط این وزارتخانه باعث شده تقریباً اعتبارات آموزش‌وپرورش صرف حقوق و دستمزد ‌شود و دیگر چیزی برای ارتقای کیفیت آموزشی باقی نماند.

 

وی ادامه داد: در راستای همکاری متقابل بین شوراهای اسلامی و آموزش‌وپرورش، می‌توانند با همکاری متقابل با یکدیگر باری از مشکلات شوراها و متعاقب آن آموزش‌وپرورش را مرتفع نمایند.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی