توسط نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان ها صورت گرفت: تشریح برخی از ظرفیت های گردشگری استان اردبیل | مسئولین باتوجه به استعدادهای منطقه برنامه ریزی کنند
دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹

غلامرضا ضیائی در تشریح برخی از ظرفیت های گردشگری استان اردبیل از آمادگی شهرداری وشورای شهر نیر جهت هرگونه همکاری در راستای جذب سرمایه گذاری های بخش دولتی و مخصوصا خصوصی خبر داد.

غلامرضا ضیائی نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان متبوعش و شهرستان نیر اظهارداشت: چشمه ای با طعم ماالشعیر،  2چشمه پرتاب لجن به فاصله ده متر یکی گرم و یکی سرد، چشمه گاز کربنیک طبیعی، چشمه ای عجیب بالای تپه، اژدها یاتاغی که به عنوان پدر حوضچه آب های گرم کشور از نظر قدمت مطرح است، وجود چشمه با بالاترین درجه ph در کشور از ظرفیت های گردشگری استان اردبیل است که نیازمند توجه جدی دولت است.

وی با بیان اینکه شیران چای پتانسیل گردشگری بالایی دارد گفت: همچنین امکان احداث دریاچه مصنوعی در آغلاغان چای بدون تخصیص آب نیز وجود دارد که می تواند جاذبه گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی ایجاد کند.  

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استانها ادامه داد: امکان انتقال آب گرم با طول نامحدود با لوله های با بالشتک دی اکسید کربن و عایق امکان پذیر است. این لوله ها قابلیت طراحی و ساخت در کشور و حتی در استان اردبیل را دارند. امکان انتقال چشمه های آبگرم و سرد به محدوده شهر نیر با استفاده از لوله های مذکور نیز وجود دارد.

ضیائی وجود استخرهایی با قدمت چهار هزار سال در نیر برای ذخیره آب باران و انتقال آن در کشور ر بی نظیر دانست و افزود: شهرستان نیر با وجود داشتن آب های غنی سرد و گرم به عنوان آب شهر ایران مطرح است. این موارد تنها بخشی از ظرفیت های گردشگری در حوزه آبی منطقه است.

وی با بیان اینکه وجود شیطان تپه سی و فرخ قیز در شهرستان نیر می تواند به عنوان مکمل آب و گردشگری آب مطرح شود تاکید کرد: بایستی مسئولین استانی باتوجه به استعدادهای منطقه برنامه ریزی کنند.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان ها با بیان اینکه امکان ایجاد بازی های آبی و موج های آبی مجزا با کاربری های ویژه برای هر 7منطقه گردشگری نیر میسر است تصریح کرد: فرمانداری باید در کمیته برنامه ریزی شهرستان این موارد را برنامه ریزی کند. شهرداری و شورای "شهر نیر"  نیز جهت هرگونه همکاری در جهت جذب سرمایه گذاری های بخش دولتی و مخصوصا خصوصی را آمادگی کامل دارد.

 

انتهای پیام/2

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی