نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها: راه‌های مواصلاتی گلستان، نشان دهنده جایگاه این استان نیست
شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
دردی زاده

دردی زاده گفت: گلستان به دلیل همجواری با دریای خزر، کشور ترکمنستان و استان‌های خراسان شمالی، مازندران و سمنان، جایگاه مهمی در مسیر صنعت و تجارت دارد اما راه‌های مواصلاتی اصلی این استان نشان دهنده این جایگاه نیست.

ملک سردار دردی زاده نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، گفت: گلستان 3 هزار و پانصد کیلومتر راه روستایی فرعی دارد که افزایش ایمنی در برابر حوادث احتمالی رانندگی نیازمند نصب تابلوی راهنما و هشدار است.

وی کمبود استقرار پلیس‌راه در محورهای روستایی گلستان را یکی دیگر از کمبودهای این حوزه برشمرد و افزود: به عنوان نمونه برای پوشش راه روستایی در ۱۸۵ روستای کلاله و مراوه تپه در شرق استان فقط از یک پلیس راه استفاده می شود.

عضو شورای عالی استان ها در ادامه از زیرساخت های مواصلاتی استان گلستان نیز گفت و تصریح کرد: گلستان به دلیل همجواری با دریای خزر، کشور ترکمنستان و استان‌های خراسان شمالی، مازندران و سمنان، جایگاه مهمی در مسیر صنعت و تجارت دارد اما راه‌های مواصلاتی اصلی این استان نشان دهنده این جایگاه نیست.

وی ادامه داد: گلستان اگر قرار است در مسیر توسعه تجاری ایران نقش ایفا کند، قبل از هر برنامه ریزی، نیاز به توسعه راه‌های مواصلاتی جاده ای، ریلی و هوایی دارد.

دردی زاده در پایان با تأکید بر لزوم اجرایی شدن پروژه ملی راه‌آهن گرگان - گنبدکاووس - بجنورد - مشهد که مصوبه هیئت دولت را دارد، خاطرنشان کرد: این پروژه نه تنها مطالبه مردم گلستان بلکه خواسته اهالی استان‌های خراسان شمالی و رضوی است و به اعتقاد کارشناسان از زیرساخت‌های مهم ارتباطی و توسعه برای سه استان بالاخص گلستان و خراسان شمالی خواهد بود و نقش مهمی در بهبود و رونق اقتصادی و اشتغالزایی منطقه، حمل و نقل ایمن و سریع مسافر و بار و نیز ترانزیت کالا خواهد داشت.

پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی