نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها: تسریع در تکمیل پروژه‌های ناتمام گلستان از مطالبات مردم است
يکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
دردی زاده

تسریع در تکمیل پروژه‌های ناتمام همچون پتروشیمی گلستان با بیش از ۹۰ هزار سهامدار و راه آهن گرگان به مشهد طبق برنامه زمان بندی مشخص از مطالبات مردم استان است که قطعا موجب پیشرفت و اشتغالزایی می شود.

ملک سردار دردی زاده نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات این استان، گفت: مهمترین نیازهای اساسی گلستان، تقویت زیرساخت های تولیدی، اقتصادی، صنعتی و استقرار صنایع تبدیلی برای اشتغالزایی فوری و رشد سرانه درآمدی مردم و به ویژه جوانان است که همت مضاعف مسئولان را می طلبد.

وی افزود: ایجاد و راه اندازی صنایع بزرگی مثل پتروشیمی، استخراج نفت، راه اندازی بندر سبز خزری، احیای خلیج گرگان، استقرار صنایع تبدیلی در استان مرزی گلستان، فرصت طلایی اقتصادی، اشتغالی و تولیدی برای ایجاد و صادرات صنایع تبدیلی است که با عزم دولت سیزدهم علاوه بر اینکه مهمترین نیازها و ضروریت های آن حل می‌شود، می تواند موجب تحولات بزرگ و چشمگیری در آینده باشد.

نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: تسریع در تکمیل پروژه‌های ناتمام همچون پتروشیمی گلستان با بیش از ۹۰ هزار سهامدار و راه آهن گرگان به مشهد طبق برنامه زمان بندی مشخص از مطالبات مردم استان است که قطعا موجب پیشرفت و اشتغالزایی می‌شود.

دردی زاده تصریح کرد: تسهیل در فرآیند سرمایه گذاری و ترغیب سرمایه گذاران و کارآفرینان به ارائه طرح‌های توسعه‌ای اهمیت وافری دارد که یکی از بزرگترین ظرفیت‌های درآمد و اشتغالِ پایدار، توسعه گردشگری است؛ دورنمای این صنعت هنوز نامشخص است و سرمایه گذاران در کش و قوس‌های ادارات اسیر و سرگردانند.

عضو شورای عالی استان ها در پایان اظهار داشت: استان گلستان جزو ده استان حادثه خیز کشور است و مخاطرات طبیعی (سیل، زمین لغزش، زلزله) و مسائل زیست محیطی (آلودگی، تصاحب بی رویه به منابع طبیعی و از بین رفتن آنها) همواره استان را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند و در این زمینه ها نیز قطعا نیازمند توجه بیشتر مسئولان استانی و کشوری و اختصاص اعتبارات لازم هستیم.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی