یادداشت| سینا ساریخانی - نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: استان فارس مقصدی جذاب برای گردشگری نوروزی
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
ساریخانی

طبیعت فارس ترکیبی جذاب از جنگل، کوه، دشت و رودخانه است و علاوه بر این طبیعت خارق‌العاده، پر از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی است و مقصدی جذاب برای گردشگری در ایام نوروز است.

سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در یادداشتی به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و برای دعوت از مسافران نوروزی برای سفر به استان فارس، برای پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، نوشت: طبیعت، آثار تاریخی و مذهبی استان فارس شگفت‌انگیز و زیباست. فارس یکی از استان‌های مهم برای گردشگریست و مهمترین آثار تاریخی و طبیعی و تمدن ایران در این استان قرار گرفته است. می‌طلبد مسافران نوروزی و گردشگران این فرصت ویژه را از دست ندهند.

طبیعت فارس ترکیبی جذاب از جنگل، کوه، دشت و رودخانه است و علاوه بر این طبیعت خارق‌العاده، پر از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی است. فارس با وجود بیش از سه هزار اثر تاریخی و باستانی و دارای بیشترین تعداد بقاع متبركه در كل ایران اسلامی است. به طوری كه بیش از 1400 بقعه متبركه در این استان وجود دارد. همچنین اماکن فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی، عشایر کوچ‌رو، طبیعت بی‎نظیر و مردمان خونگرم و مهمان نواز این دیار، همیشه پذیرای انبوه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. سفر به زیباترین روستاها و مناطق مختلف استان می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد و خاطره انگیز برای مسافران نوروزی باشد.

همه ۳۷ شهرستان، حتی بخش‌ها و روستاهای گردشگرپذیر استان پهناور و زیبای فارس، با تمام توان آماده استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند. با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز ضرورت دارد که علاوه بر خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران شأن این ماه مبارک و عزیز نیز حفظ شود. ضمن آرزوی سفری سالم و ایمن برای همه مردم ایران، استان فارس از هر نظر آماده استقبال از میهمانان نوروزی است. تا خاطرات خوش و به یادماندن در ذهن آن‌ها به یادگار بماند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی