نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها: حمایت از صنایع در حد حرف باقی مانده است
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
ساریخانی

ساریخانی گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی، تکیه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در حوزه داخلی و بها دادن به تولید و تولیدکننده است اما به شرط آنکه در حد شعار و حرف باقی نماند.

سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به مشکلات این استان در حوزه تولید، گفت: این روزها‌ اقتصاد فارس در حوزه صنعت و تولید با شکاف جدی رو به رو شده است. با کاهش نرخ سرمايه‌گذاری در چند سال گذشته به رکوردهای جديدی در نرخ توليد ناخالص داخلی و به تبع آن در آمار بيكاری مواجه شده ایم. متأسفانه کم لطفی و بی مهری دولت نسبت به توليدکنندگان باعث شده که آنها دیگر انگیزه و روحیه ادامه کار نداشته باشند.


وی افزود: با وجود اینکه صنعت و معادن فارس ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه کسب و کارهای کوچک و بزرگ دارد، اما تولیدکنندگان این عرصه با مشکلات فراوانی به خصوص در زمینه عدم حمایت‌ مالی و معنوی دولتی، رو به رو هستند و همین امر مانع بزرگ برای توسعه صنعت در این استان شده است.


عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: از آن‌جایی که معادن و منابع، انفال و میراث مردم هستند، سرمایه گذاران معادن در فارس باید با حمایت دولت بخشی از درآمدهای خود را در همان منطقه به ایجاد صنایع پایین دستی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رفاهی سرمایه‌گذاری کنند. باید رویه‌ای در پیش گرفته شود تا در کنار صاحبان معادن و صنایع مردم هم از آن بهرمند شوند و شایسته است مردم در دستیابی به سهم‌شان از این ثروت و منابع در اولویت باشند.


ساریخانی اظهار داشت: در خصوص اهمیت صنایع کوچک، متوسط و بزرگ صحبت‌های فراوانی شده و به بهانه‌های مختلف بر لزوم حمایت از این صنایع تاکید می‌شود‌ اما بسیاری از این حمایت‌ها تا امروز در حد وعده و حرف باقی مانده‌اند و صنایع کوچک و بزرگ حتی در بازارهای داخلی نیز نتوانسته‌اند جایگاه خود را آنچنان که باید و شاید پیدا کنند‌. این در حالی است که بسیاری از صنوف و صنایع تولیدی کشور درحال‌حاضر توانایی و قابلیت رشد و توسعه را دارند و می‌توانند با صنایع روز دنیا رقابت کنند.


نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: صنایع تولیدی کوچک در صورتی می‌توانند به فعالیت در حد و اندازه‌های صنعتی بپردازند و به بازارهای خارجی راه پیدا کنند که از حمایت ویژه دولت در بخش‌های مختلف برخوردار باشند‌ اما متأسفانه بیشتر فشارها برای رشد و رقابت‌پذیر کردن تولیدات بر دوش خود توليد کننده و صنایع است‌.


وی تصریح کرد: اگر آرامش خاطر، انگیزه و روحیه در اصناف، بازاریان و صنعت گران ایجاد شود اقتصاد کشور شکوفا شده و رونق به اقتصاد جامعه باز می گردد.


ساریخانی در پایان، گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی، تکیه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در حوزه داخلی و بها دادن به تولید و تولیدکننده است اما به شرط آنکه در حد شعار و حرف باقی نماند و با یک برنامه قابل اجرا بصورت تخصصی و علمی برای پررنگ‌شدن نقش صنعتگران در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با این حوزه تبدیل شود. لازم است مدیران مسئول و متولیان امر برای رفع و حل مشکلات صنعت گران و تولید کنندگان عزم جدی و نگاه ویژه و تخصصی به مشکلات این قشر زحمتکش داشته باشند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی