نماینده آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها: نامزدهای ورود به مجلس از دادن وعده‌های توخالی، غیر واقعی و نامتعارف به مردم پرهیز کنند
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
نوروززاده

نوروززاده تصریح کرد: کاندیداها باید از سر دادن شعارهای بی‌جهت و وعده‌هایی که توانایی اجرای آن را ندارند پرهیز کنند. پس شایسته است به جای طرح وعده‌های مختلف بدون پشتوانه که موجب ایجاد آسیب بی‌اعتمادی میان مردم‌ می‌شود، شفاف، صادقانه و مسئولانه با مردم سخن بگویند و حرفشان مصداق جمله از (شعار تا شعار) نباشد بلکه از ( شعار تا عمل) باشد.

وحید نوروززاده نماینده آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به بیانات اخیر رهبری در خصوص ضرورت پرهیز کاندیداهای انتخابات پیش‌رو از طرح وعده‌های توخالی و دروغین بیان کرد: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور اعتماد مردم است، هرچه سبب افزایش و رویش دیوار بی اعتمادی شود برای کشور ما یک آسیب و یک سم مهلک خواهد بود، حال این موضوع می‌تواند یک وعده توخالی، یک رفتار نامناسب و یا یک سیاست غلط مانند دخالت نماینده در عزل و نصب‌ها و ... باشد.

وی افزود: انتخابات در ایران اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است و مردم آگاهانه پای صندوق‌ها‌ می‌آیند و نمی‌توان با حرف و وعده‌های نامتعارف آنان را فریب داد و اگر هم کاندیدی، نماینده مجلس شورای اسلامی شود چند سال بعد دیگر مردم به وعده‌های توخالی آن‌ها لبیک نخواهند گفت.

نوروززاده ادامه داد: این موضوع زمانی اهمیت دارد که متاسفانه کم نیستند کاندیدا‌های نمایندگی مجلس که قبل و بعد از تصدی امور یا به دست گرفتن مسئولیت، وعده‌هایی به مردم و رأی‌دهندگان می‌دهند که نه ‌تنها توان انجام آن را ندارند بلکه اساساً بعضی از این وعده‌ها در صلاحیت و در انطباق با شغل و مقامی که تصدی‌اش را بر عهده می‌گیرند، نیست. چراکه نماینده مجلس دو وظیفه خطیر دارد یکی قانون‌گذاری و دیگری نظارت بر حسن اجرای قانون.

وی افزود: طبیعتاً ماحصل آن نه‌ تنها بی‌اعتباری پُست و مقام کنش‌گران و کاندیدا‌ها است بلکه نظام یا حاکمیت هم از نظر مردم بی‌اعتبار خواهد شد. از این رو نامزدهای ورود به مجلس که از طیف‌های مختلف این توانایی و ظرفیت را در خود دیده و به صحنه آمدند باید اجازه دهند پس از تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان، انتخاب‌گر اصلی مردم باشند.

نوروززاده تصریح کرد: کاندیداها باید از سر دادن شعارهای بی‌جهت و وعده‌هایی که توانایی اجرای آن را ندارند پرهیز کنند. پس شایسته است به جای طرح وعده‌های مختلف بدون پشتوانه که موجب ایجاد آسیب بی‌اعتمادی میان مردم‌ می‌شود، شفاف، صادقانه و مسئولانه با مردم سخن بگویند و حرفشان مصداق جمله از (شعار تا شعار) نباشد بلکه از (شعار تا عمل) باشد.

نماینده آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: مردمی آگاه و انتخابی آگاهانه، شعاری است که مردم باید در خصوص رزومه کاندید محترم مد نظر قرار دهند که آیا کاندیداهایی که قبلاً متصدی این سمت نمایندگی بوده‌اند، توانسته‌اند کاری برای اشتغال، معیشت و ... مردم بکنند که کارنامه نمایندگان سابق، خود دلیلی پر واضح برای بازنگری پرونده ایشان است و کاندیداهایی که جدیداً خواهان تصدی این مسئولیت خطیر هستند قبلاً در پست و سمت‌های خود چقدر مردمدار و ارزشمدار بوده‌اند و آیا از عهده وعده‌های خود برخواهند آمد یا نه؟

وی ادامه داد: حال با ذکر برنامه‌های کاندیداها به‌دور از تخریب دیگران و تعصب همشهری و هم روستایی گرایی بین بهتر و بهترین مردم، بهترین را به‌عنوان ویترین شهر انتخاب کنند تا در عرصه سیاست‌های داخلی و خارجی و قانون‌گذاری به نفع مردم و مطالبه‌گری مشکلات مردم بتوانند قدمی در جهت پیشرفت و آبادانی کشور و رفع تبعیض و ... بردارند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی