نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها: چرا باید در فارس با این حجم از ظرفیت، جوان بیکار داشته باشیم؟/ نهادهای استان باید عزمی جدی در حمایت از سرمایه گذاران داشته باشند
سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
بانشی

بانشی با بیان اینکه  تمامی دستگاه‌های استان فارس باید عزمی جدی در حمایت از سرمایه گذاران داشته باشند، گفت: هنگامی که این حجم از پتانسیل را در استان چهار فصل فارس مشاهده می‌کنیم، افسوس می‌خوریم که چرا هنوز باید در فارس، جوان بیکار داشته باشیم.

هاشم بانشی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان اینکه  جذب سرمایه گذار در فعالیت‌های اقتصادی و توسعه نقشی اساسی دارد، گفت: فارس از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار ارزشمند و منحصر به فردی در زمینه‌های مختلف مذهبی، تاریخی و طبیعی برخوردار است که جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، می تواند این ظرفیت ها را بیش از پیش فعال کند.

وی افزود: دارا بودن 37 شهرستان و اقلیم‌های متفاوت همگی از ویژگی‌های منحصر به فردی است که تنها در استان فارس می‌توان آن را جست و جو کرد از این رو می‌توان نسبت به سرمایه گذاری‌های مختلف در فارس اقدام کرد.  نزدیکی به دریا و کاهش هزینه‌های حمل و نقل نیز دیگر ویژگی‌های فارس برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها، خاطرنشان کرد: البته همه این ویژگی ها به شرطی به روند توسعه فارس کمک می کند که شرایط حضور سرمایه گذاران تسهیل شده و بروکراسی های اداری به حداقل ممکن برسد.

بانشی اظهار داشت:  یکی دیگر از ویژگی‌های استان فارس دارا بودن معادن و ظرفیت‌های ویژه در حوزه کشاورزی و باغداری است و گردشگری نیز ویژگی منحصر به فرد استان است و هنگامی که این حجم از پتانسیل را در استان چهار فصل فارس مشاهده می کنیم، افسوس می خوریم که چرا هنوز باید در فارس، جوان بیکار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حیف است چنین استانی از این همه پتانسیل و ظرفیت، بهره نبرد، بیان داشت: تمامی دستگاه‌های استان فارس باید عزمی جدی در حمایت از سرمایه گذاران داشته باشند تا بروکراسی اداری برای راه اندازی کسب و کارهای اقتصادی به حداقل رسیده و شاهد رشد جذب سرمایه در فارس باشیم.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی