نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها: مشارکت پرشور در انتخابات به منزله مشارکت در ساخت کشور است
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
قره حسنلو

قره حسنلو با بیان اینکه مشارکت مردم انتخابات بسیار مهم است، گفت: مشارکت پرشور در انتخابات هم مهر تاییدی بر حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هم مشارکت در امور سیاسی و ساخت کشور است.

علیرضا قره حسنلو رئیس شورای اسلامی استان البرز و نماینده این استان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: گفتن از اهمیت انتخابات تکرار مکررات است اما توجه به این مشارکت پرشور در انتخابات ضروری است.

وی افزود: انتخابات یکی از مزایا و نعمات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است و باید از این دستاورد حفاظت کرد و در جهت تقویت آن کوشید.

قره حسنلو تصریح کرد: هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد انتخابات سالم‌تر و واقعی‌تر و کارامدتر خواهد شد. زمانی که یک نامزد با رای بالا انتخاب شود مسئولیت بیشتری هم دارد و باید به افراد بیشتری پاسخگو باشد از این رو ناگزیر باید کارآمدی خود را اثبات کند.

رئیس شورای اسلامی استان البرز اظهار کرد: یکی از خواسته‌های مردم وجود دموکراسی است و این دموکراسی انتخاباتی در ساختار جمهوری اسلامی وجود دارد. انتخاباتی که سبب چرخه نخبگان در قدرت‌ می‌شود و هر کسی توان صلاحیت حضور در ساختار سیاسی را داشته باشد‌ می‌تواند از طریق این انتخابات وارد قدرت شود و ایده‌های خود را پیاده کند.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها توضیح داد: البته خب ایراداتی هم وجود دارد. کدام سیستم در دنیاست که ایرادی نداشته باشد. مهم این است که ما بتوانیم این ضعف‌ها را برطرف کنیم که این مهم در حال انجام است.

وی اضافه کرد: حضور پر شور مردم در انتخابات هم سبب جنب و جوش در جامعه‌ می‌شود و هم مردم را به حکومت علاقه مندتر‌ می‌کند. در حقیقت مردم با شرکت در انتخابات به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای‌ می‌دهند و هر رای تاییدی بر حقانیت نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی استان البرز با اشاره به نقش مهم شوراها در پر شور کردن انتخابات گفت: شوراها ارتباط واسطه‌ای با مردم دارند و به عنوان یکی از مراجع سیاسی و اجتماعی مردم شناخته‌ می‌شوند از این رو باید با اهتمام و جدیت بیشتر مردم را به پای صندوق‌های رای در بیاورند.

قره حسنلو در پایان، تأکید کرد: باید این نکته مهم را به مردم بگوییم که شرکت در انتخابات به معنی مشارکت در امور سیاسی و ساخت کشور است و مردمی که در امور کشور مشارکت نکنند توسعه رخ نخواهد داد و باید به این نکته مهم توجه کرد.


پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی