نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: 8 درصد تصادفات فارس در کمربندی شیراز رخ می دهد/ ساماندهی کمربندی شیراز، عزمی استانی و ملی می طلبد
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
بانشی

بانشی گفت: مطابق آمار حدود هشت درصد تلفات انسانی جاده‌ای و تصادفات استان پهناور فارس تنها در مسیری ۴۲ کیلومتری که کمربندی شیراز نام گرفته و خصوصا مناطقی از این کمربندی که اکنون عملا از میان مجتمع های مسکونی و شهری شیراز می گذرد رخ می‌دهد که وجود این مساله به هیچ وجه زیبنده کلانشهر شیراز و پایتخت فرهنگی کشور نیست.

هاشم بانشی نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب کمربندی شیراز، گفت: سال‌های بسیاری است که کمربندی شیراز به عنوان یکی از حادثه‌خیزترین محورها در سطح کشور مطرح است و به صورت روزانه حادثه‌هایی در این محور رخ می‌دهد. 

وی افزود: تقریبا روزی نیست که در کمربندی شیراز حادثه‌ای را شاهد نباشیم به ویژه در ۱۴ کیلومتری که دیگر در رینگ بیرونی شهر قرار ندارد و به دلیل ساخت و سازهای اطراف آن به درون شهر منتقل شده و با افزایش ترددها به حوادث دامن زده است. برای سامان‌بخشی به وضعیت کمربندی شیراز نه تنها نقش یک دستگاه بلکه عزم و اراده‌ای جمعی در استان فارس بلکه در سطح کشور و با همراهی وزارت راه و شهرسازی را می‌طلبد. 

عضو شورای عالی استان ها، خاطرنشان کرد: مردم شیراز با شنیدن نام کمربندی، یادشان به مرگ و میر و تصادفات و خسارات جانی و مالی می‌افتد و لرزه بر اندامشان می‌افتد. مطابق آمار حدود هشت درصد تلفات انسانی جاده‌ای و تصادفات استان پهناور فارس تنها در مسیری ۴۲ کیلومتری که کمربندی شیراز نام گرفته و خصوصا مناطقی از این کمربندی که اکنون عملا از میان مجتمع های مسکونی و شهری شیراز می گذرد رخ می‌دهد که وجود این مساله به هیچ وجه زیبنده کلانشهر شیراز و پایتخت فرهنگی کشور نیست.

بانشی اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده توسط پلیس راهور فارس آمار فوتی‌های کمربندی در هر سال در حال بالا رفتن است و اقدامات انجام شده همچنان نتوانسته است روند کاهشی تصادفات را در این محور سبب شود. 

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها تصریح کرد: به لحاظ قوانین کمربندی‌های پیرامونی شهرها جز محدوده شهری محسوب نمی شود و جاده است و مدیریت عمرانی آن با راه و شهرسازی و راهداری است و از طرفی دیگر کمربندی شیراز اکنون پیرامون این کلانشهر نیست و در بسیاری از مناطق از میان شهر می‌گذرد و در واقع محدوده شهری محسوب می شود.

وی ادامه داد: از طرفی شهرداری شیراز نیز همواره مدعی است که این مسیر در محدوده قانونی شهر قرار ندارد از این رو مدیریت شهری نیز از خواستن این محور پرتلفات سرباز می زند و خلاصه بر سر نخواستن این محور خطرناک همیشه دعواست.

بانشی در پایان، گفت: ساماندهی کمربندی شیراز نه تنها نقش یک دستگاه بلکه عزم و اراده‌ استانی و ملی را می طلبد تا شاید زخم کهنه و تصادف خیز اهالی فارس و شیراز التیام یابد.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی