نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها: تکمیل و کیفیت بخشی به خطوط ریلی کرمانشاه نیازمند اعتبارات ملی است
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
ملکی

ملکی گفت: تکمیل و کیفیت بخشی به خطوط ریلی کرمانشاه نیازمند اعتبارات ملی است که نگاه ویژه دولت سیزدهم برای تحقق این امر می‌تواند توسعه اقتصادی و گردشگری استان کرمانشاه را در پی داشته باشد. 

کامران ملکی نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به اهمیت خطوط ریلی در توسعه و پیشرفت، گفت: رفع نواقص فنی و افزایش سرعت قطار کرمانشاه درگیر اعتبارات است و تکمیل و کیفیت بخشی به خطوط ریلی کرمانشاه نیازمند اعتبارات ملی است که نگاه ویژه دولت سیزدهم برای تحقق این امر می‌تواند توسعه اقتصادی و گردشگری استان کرمانشاه را در پی داشته باشد. 

وی افزود: بسیاری از شهرهای ایران سهمی از خطوط حمل و نقلی نداشته‌اند که به عنوان مثال استان مرزی با موقعیت بسیار مهم همچون کرمانشاه تا ۶ سال گذشته از این نعمت بی بهره بوده است. با زمزمه‌هایی که برای راه‌اندازی قطار در استان کرمانشاه به گوش می‌رسید، این امید در دل مردم روشن شد که از این پس ترددی آسان و کم هزینه را تجربه خواهند کرد، این در حالی بود که مسئولان در دولت‌های پیشین قول امتداد مسیر ریلی را تا مرز خسروی به مردم را داده بودند.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: استان کرمانشاه با وجود داشتن جمعیتی بیش از ۱.۵ میلیون نفر و داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش عربی و کردی عراق و همچنین ۲ مرز تجاری پرویزخان و خسروی اما از توان استفاده از ظرفیت خطوط ریلی بی بهره است زیرا نقص‌های فنی خطوط ریلی سبب شده تا شاهد کاهش سرعت قطار در مسیر کرمانشاه باشیم و همین موضوع سبب شده تا تعداد قطارهای کمی در این مسیر فعال باشند.

ملکی اظهار داشت: تعداد قطارهای کرمانشاه بسیار کم است و اکثر قطارها نیز از کیفیت پایینی دارند و اکثرا دارای واگن‌هایی با کوپه ۶ نفره هستند که گله مندی مسافران را به همراه دارد.  افتتاح زودهنگام قطار کرمانشاه و عدم تکمیل زیرساخت‌های فنی سبب کندی سرعت قطارها شده که در برخی از نقاط سرعت این قطار به ۶۰ کیلومتر در ساعت نیز کاهش پیدا می‌کند.

نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها، خاطرنشان کرد:  به منظور رفع نواقص و سرعت بخشی به این قطار، این پروژه نیازمند اعتبار و تزریق منابع است تا پروژه راه آهن به عنوان یک پروژه اقتصادی علاوه بر توسعه و پیشرفت نهایی خود به توسعه و رشد اقتصادی کشور نیز کمک کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی