نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها: تکمیل مونوریل قم نیاز به همت و بودجه ملی دارد/ دولت‌های گذشته علی رغم تعهد به تکمیل پروژه، از انجام آن سر باز زدند
سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
شریفی

شریفی گفت: با توجه به رشد شهر و وظیفه دولت و شهرداری نسبت به خدمات عمومی، مونوریل قم باید تکمیل شود. این یک طرح ملی است و تکمیل آن نیاز به همت و بودجه ملی دارد و به تنهایی در توان شهرداری قم نیست.

حسن شریفی نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها در مورد پروژه معطل‌مانده‌ مونوریل قم، گفت: بیش از ۶۰ درصد این پروژه انجام شده و در واقع تقریباً فاز اول آن تکمیل شده است.

وی افزود: با توجه به رشد شهر و وظیفه دولت و شهرداری نسبت به خدمات عمومی، مونوریل قم باید تکمیل شود. این یک طرح ملی است و تکمیل آن نیاز به همت و بودجه ملی دارد و به تنهایی در توان شهرداری قم نیست.

عضو شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: دولت‌های قبل اگرچه به تکمیل این پروژه و تأمین اعتبار برای آن تعهد داشتند اما متأسفانه از انجام این تعهد سر باز ردند و قول‌ها عملی نشد. امیدواریم دولت سیزدهم در کنار مجموعه شهرداری قرار گیرد و با اهتمام آن‌ها، مونوریل قم به بهره‌برداری برسد و مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند.

شریفی خاطرنشان کرد: زیبنده شهر کریمه اهل بیت (ع) نیست که طرحی نیمه تمام بماند و زیبایی بصری شهر قم را از بین برده و مردم را آزار دهد. اکنون که چند هزار میلیارد تومان برای مونوریل هزینه شده، بهتر است تا هر چه سریع‌تر تکمیل شده چرا که تخریب آن نیز به صلاح نیست و هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری دارد و امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی از سابقه مونوریل قم نیز گفت و بیان داشت: این طرح، از جمله طرح‌هایی بود که احمدی‌نژاد شهردار اسبق تهران آن را برای پایتخت در نظر داشت و حتی برخی ستون‌های آن نیز در تهران ایجاد شده بود که با روی کار آمدن قالیباف در شهرداری تهران و رفتن احمدی‌نژاد به دولت، ستون‌های مونوریل تهران تخریب و رئیس دولت نهم نیز پروژه مونوریل را در قم کلید زد اما در دولت دهم و سپس دولت‌های بعدی کار متوقف شد.

نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: خط یک مونوریل به پردیسان قم می‌رسد که عمدتاً از لحاظ اقتصادی خانواده‌های متوسط رو به پایین هستند و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از سوی دیگر ادامه این طرح باید به فرودگاه قم برسد که استاندار قول اولین پرواز به نجف را از این فرودگاه در ۱۸ ماه آینده داده است و این موضوعات اهمیت تکمیل مونوریل قم را روشن می‌سازد و امیدواریم هر چه سریع‌تر دولت با مساعدت خود، این پروژه را به سرانجام برساند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی