حصیرباف با گرامیداشت روز نیروی دریایی، خاطرنشان کرد: فرمانده شجاع ناوچه پیکان، دریادار شهید محمد ابراهیم همتی از شهر سمنان بوده است
سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
حصیرباف

کوروش حصیرباف نماینده استان سمنان در شورای عال استانها با اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سالروز عملیات حماسه آفرین مروارید، گفت: فرمانده شجاع ناوچه پیکان همشهری سمنانی ما دریادار محمد ابراهیم همتی بوده که پیکرش برای همیشه در آبهای نیلگون خلیج فارس به امانت ماند.

کوروش حصیرباف نماینده استان سمنان در شورای عالی استانها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها با گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه موشك انداز «پیكان» و سالروز شهادت محمد ابراهیم همتی فرمانده این ناوچه است که به همین مناسبت روز نیروی دریایی نامگذاری شده است.

وی افزود: دریادار همتی از شهیدان شاخص شهر سمنان به عنوان فرمانده ارشد نیروی دریایی برای نظارت و تحویل ساخت ۱۲ ناوچه به فرانسه اعزام شده بود که نام ۱۲ ابزار جنگی مانند پیکان، سهند، سبلان، تبرزین و شمشیر بر روی ناوچه‌ها گذاشته شد. زمانی که ناوچه‌ها آماده شد، جنگ عراق علیه ایران شروع شد و او ماند و ناوچه‌ها را تحویل گرفت و به ایران برگشت.

حصیرباف اظهار داشت: هنوز چند ماهی از شروع جنگ تحمیلی نگذشته بود که در عملیاتی دریایی موسوم به مروارید ناوچه پیکان ضربات مهلکی بر پیکره نیروی دریایی عراق وارد کرد که تا پایان جنگ هیچگاه مرمت نشد. فرمانده شجاع ناوچه پیکان همشهری سمنانی ما دریادار محمد ابراهیم همتی بوده که شجاعت و ذکاوتش زبانزد همرزمانش بوده است و سرانجام با ناوچه پیکان در هفتم آذر ۱۳۵۹ دشمن را سرنگون کرد و در آخر مورد هدف موشک قرار گرفت و پیکرش در خلیج نیلگون همیشه فارس به عنوان نگهبان ابدی خلیج فارس باقی ماند.

نماینده استان سمنان در شرای عالی استانها، خاطرنشان کرد: در واقع امروز سالگرد شهادت امیر دریادار محمد ابراهیم همتی است و شاید خیلی از مردم سمنان ندانند که سنگ قبری نمادین از این شهید عزیز در امام زاده علی اشرف وجود دارد چرا که پیکر پاکشان برای همیشه در خلیج فارس به یادگار مانده است.

وی اظهار داشت: در جریان عملیات نظامی مروارید، پنج فروند قایق موشک‌انداز عراقی کلاس اوسا و ۷ فروند شناور دیگر عراقی غرق و ۶ فروند میگ-۲۳، یک فروند میگ-۲۱ و یک فروند بالگرد سوپر فرلون نیروی هوایی عراق سرنگون شد. نیروی دریایی عراق در این عملیات آسیب قابل توجهی دید و تا پایان جنگ قادر به ایفای نقش مؤثری نبود.

 

پایان پیام/

 

 

 

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی