نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها:  بخش محمدیار در انتظار تبدیل شدن به شهرستان / روز ۳۱ فروردین به عنوان روز مقاومت مردم نقده در تقویم نامگذاری شود
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
ایرج سلیمان زاده

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه توسعه سیاسی بخش محمدیار با ظرفیت‌های موجود همخوانی ندارد اظهار کرد: مردم این شهر درخواست دارند بخش محمدیار به شهرستان ارتقا یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، ایرج سلیمان زاده نماینده آذربایجان غربی و سخنگوی شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در بیست و دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها خطاب به وزیر‌کشور گفت: بخش محمدیار در شهرستان نقده استان آذربایجان غربی از تبعیض ها و توسعه نامتوازن در‌عذاب است.

وی افزود: مردم این شهر ۲۰ هزار نفری و روستاهای حاشیه آن متاسفانه امروزه تبدیل به مناطق مهاجر فرست به‌مرکز استان و مرکز کشور شده‌اند.

سلیمان زاده تصریح کرد: بخش محمدیار، منطقه‌ای با ظرفیت‌های فراوان اما امکانات ضعیف است. لازمه تقویت روستاها، ارائه خدمات، امداد رسانی، استقرار ادارات و … ارتقای بخش محمدیار به شهرستانی به مرکزیت شهر محمدیار است.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه توسعه سیاسی بخش محمدیار با ظرفیت‌های موجود همخوانی ندارد اظهار کرد: مردم این شهر درخواست دارند بخش محمدیار به شهرستان ارتقا یابد.

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها خطاب به شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: روز ۳۱  فروردین روز مقاومت مردم نقده در مقابل هجوم ۲۰ هزار نفری کسانی بودیم که برای از بین بردن ریشه های انقلاب تازه تاسیس ما آمده بودند. از این‌رو درخواست داریم روز ۳۱ فروردین به عنوان روز مقاومت مردم نقده در تقویم جمهوری اسلامی گنجانده شود.

وی با خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: از سوی مردم شهرستان از تلاش های وافری که برای الحاق ۱۵۸ هکتار از زمین‌های به محدوده برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان نقده شده است تشکر می‌کنیم. اما حسب ملاحظات جمعیتی و احکام طرح‌های فرادست و آمایش شهرستان در افق ۱۴۱۵ زمین‌های بلاتکلیف سپاه و بسیج، فرهنگیان، کارکنان نیروی انتظامی و دادگستری  در چهار گوشه شهر به محدوده اضافه شود.

سلیمان زاده اظهار کرد: اراضی منابع طبیعی و پارک جنگلی موجود در‌جنوب شهر نقده، که بیش از یک دهه در اجاره شهرداری نقده است در راستای ارتقای سرانه های فضای سبز عمومی شهرستان نقده به‌ویژه سرمایه گذارانی که برای توسعه گردشگری وارد شده اند، به شهرداری نقده واگذار شود.

رئیس شورای شهرستان نقده عنوان کرد: کمربندی در دست مطالعه از سمت ارومیه و شهر محمدیار که در مسیر بزرگراه تمرچین است اهمیت زیادی برای منطقه دارد و نیازمند تامین اعتبار است.  روزانه بیش از ۸۰۰ خودروی سنگین به دلیل نبود کمربندی وارد شهر می‌شوند و فارغ از ایجاد خطرات جانی برای مردم شهر، هزینه زیادی به زیرساخت‌های شهر تحمیل می‌کنند.

وی خطاب به وزیر ورزش گفت: شهرستان نقده شهر طلایی ورزش ایران است. ۲۰ نفر عضو تیم ملی در رشته هاکی از جمله ۱۰ کاپیتان و مربی در بخش بانوان و آقایان اهل نقده هستند.

سلیمان زاده ادامه داد: اولین قایقران ایرانی که سهمیه المپیک گرفت اهل نقده است و امروز ۱۰ نفر از اعضای تیم ملی قایقرانی اهل نقده است ولی نقده تنها ۱ قایق برای تمرین دارد.

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اولین فرد ایران و مسلمان که به بلندترین قله جهان صعود کرد اهل نقده بود.

وی افزود: شهری که بیش از ۲۰ سال است که تیمش در لیگ ۳ فعالیت می‌کند یک ماشین چمن زنی ندارد. از این درخواست ما این است که امکانات مورد نیاز ورزش این شهرستان در اختیار مردم قرار گیرد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی