نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها: استفاده صحیح از مزیت های استان یزد، منجر به توسعه بیش از پیش آن می شود
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
حیدری

حسین حیدری، یزد را استانی دانست که دارای فرصت های بی شماری در بخش های مختلفی چون کشاورزی، خدمات و صنعت است و اظهار داشت: استفاده درست از این فرصت ها موجب پیشرفت، کاهش بیکاری و فقر، کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ تر و غیره می شود.

حسین حیدری نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها یزد را استانی دانست که دارای فرصت های بی شماری در بخش های مختلفی چون کشاورزی، خدمات و صنعت است و اظهار داشت: استفاده درست از این فرصت ها موجب پیشرفت، کاهش بیکاری و فقر، کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگتر و غیره می شود.

وی افزود: متأسفانه تا به امروز استفاده مطلوبی از این فرصت ها صورت نگرفته است. در کنار این فرصت ها و مزایا، چالش های بسیاری نیز پیش روی پیشرفت استان قرار دارند. چالش هایی مانند کم آبی، مشکلات مواصلاتی و جاده ای و نبود امکانات زیربنایی و روستایی از این جمله هستند.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: استان یزد دارای فرصت های بسیاری در زمینه های مختلف برای سرمایه گذاری از جمله: تولید سنگ های ساختمانی با کیفیت مطلوب و پیشرفته، سرمایه گذاری در فرآوری سیلیس، ایجاد واحدهای تولید آهک صنعتی، تولید رنگدانه و لعاب، تولید رولرهای آلومینایی، محصولات ساخته شده از گچ و غیره است. مزیت های نسبی استان یزد نیز در سه بخش عمده اقتصادی یعنی کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات است.

حیدری خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار اقتصادی استان در راستای حرکت به سمت فعالیت های اقتصادی کم آب بر، حفظ و ارتقاء ظرفیت زیرساخت های جاده ای ریلی و هوایی جهت ایفای نقش محوری استان یزد در سطح استانی منطقه ای و ملی و رفع کمبودها و نابرابری های خدماتی میان شهرستان های مختلف استان از جمله راهبردها و برنامه های اجرایی به منظور رفع ضعف های موجود در استان است که می تواند به توسعه یافتگی هر چه بیشتر استان یزد منجر شود.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی