نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها: دولت قبل از تأسیس شهرستان‌های جدید، زیرساخت‌های آن را فراهم کند
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
عباس زاده

عباس زاده گفت: دولت قبل از تأسیس شهرستان‌های جدید، زیرساخت‌های آن را فراهم کند و اعتبار خاص و ویژه تخصیص دهد تا ادارات در آن مستقر شوند و آنچه نیاز یک شهرستان است، برآورده شود.

علیرضا عباس‌زاده نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه، دولت قبل از تأسیس شهرستان‌های جدید، زیرساخت‌های آن را فراهم کند، گفت: دو شهرستان جدید جازموریان و گنبکی در استان کرمان به وجود آمده اما شاهد آن هستیم که هنوز زیرساخت‌های لازم را دارا نیستند.

وی افزود: دولت برای شهرستان‌های‌ جدیدالتأسیس، باید اعتبار خاص و ویژه تخصیص دهد تا ادارات در آن مستقر شوند و آنچه نیاز یک شهرستان است، برآورده شود.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: اکثر شهرهای جدید، چهره و شمایل شهر ندارند برای مثال در شهر نرماشیر، ۸۶ درصد جمعیت روستایی است و در واقع اعتبارات ارزش افزوده، کفاف توسعه شهر را نمی‌دهد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نیز شهرستان‌های جدید دیگری مانند نرماشیر و فهرج تأسیس شده که با گذشت بیش از ده سال، هنوز زیرساخت‌های مناسبی ندارند و برخی ادارات در آن مستقر نشده‌اند.

وی در پایان، گفت: دولت باید همزمان با تأسیس شهرستان، امکانات لازم و زیرساخت‌های آن را فراهم کرده و ادارات مستقر شوند و چارت آن به تصویب برسد تا مردم دچار مشکل نشوند وگرنه این که تنها شهرستانی را اضافه کنیم، به تنهایی نه امکانات می‌آورد و نه سودی دارد.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی