برگزاری نشست آموزشی شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی استان مرکزی
يکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
شوراها

نشست آموزشی شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی استان مرکزی دیروز و به میزبانی استانداری و شورای اسلامی استان مرکزی در شهر آشتیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، نشست آموزشی شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی استان مرکزی دیروز و به میزبانی استانداری و شورای اسلامی استان مرکزی در شهر آشتیان برگزار شد.

این مراسم با خیرمقدم رئیس شورای شهر آشتیان شروع شد و سپس، نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی به نقش و ضرورت آموزش در حوزه مدیریت شهری پرداخت و نکاتی را در مورد انتظارات حاکمیت از شوراها در خصوص انتخابات مجلس و نقش شوراها در مشارکت حداکثری در این انتخابات بیان داشت.

در ادامه این نشست، صمیمی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای وزارت کشور، به بیان ضرورت و اهمیت تعامل بین شورا و شهرداری پرداخت اظهار داشت: در این دوره ارتباط و تعامل خوبی میان وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها ایجاد شده که اگر این تعاملات قوی‌تر شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات شوراها و مدیریت شهری را مرتفع نماید. همچنین مرادی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی نیز در ادامه به ارائه گزارش پرداخت.

کارگاه آموزشی تحت عنوان بازآفرینی مدیریت محلی نیز از دیگر برنامه‌های این جلسه بود که توسط اسماعیل زیارتی رئیس مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان‌ها ارائه شد که در آن ضمن تأکید بر لزوم تغییر رویکردها در نحوه اداره امور محلی، به تبیین اصول برای بازآفرینی مدیریت محلی نیز پرداخته شد.

در نوبت عصر نیز، کارگاه آموزشی با عنوان فرآیند انتخاب شهردار با حضور صمیمی تشکیل شد و ضمن پرسش و پاسخ حقوقی در این خصوص، به سوالات و ابهامات حاضرین در خصوص شوراها پاسخ داده شد.

لازم به ذکر است، ارائه سامانه آموزش مجازی شوراها (سامش) از دیگر برنامه‌های این نشست یک روزه بود که قابلیت‌ها، ضرورت‌ها و انتظارات از اعضای شوراها برای فعالیت در این سامانه، به تفصیل مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی