عبدالله پرواز مطرح کرد: داد مردم هرمزگان از بی آبی بلند است/ دولت، نگاه ویژه ای به هرمزگان داشته باشد
شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
پرواز

پرواز گفت: ر جای جای هرمزگان مشکل کم‌آبی وجود دارد، جزیره قشم که محصور در آب است، داد مردم هر روز از بی آبی بلند است و در این شرایط سخت اقتصادی برای هر تانکر آب، پانصد هزار تومان هزینه می‌کنند.

عبدالله پرواز نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه هرمزگان استانی گرمسیری است که سال‌هاست درگیر خشکسالی است، گفت: انتظار می‌رود دولت نگاه ویژه‌ای به این منطقه و استان داشته باشد.

وی افزود: در جای جای هرمزگان مشکل کم‌آبی وجود دارد، جزیره قشم که محصور در آب است، داد مردم هر روز از بی آبی بلند است و در این شرایط سخت اقتصادی برای هر تانکر آب، پانصد هزار تومان هزینه می‌کنند.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: شرایط بسیار سختی از حیث کم آبی در استان بر زندگی مردم حاکم است، اگر آب نباشد، مردم در اموراتشان می‌مانند.

پرواز خاطرنشان کرد: در جزیره قشم شرکت آب شیرین کن به نام مواد قشم وجود دارد که در حال حاضر تنها راه برون رفت خرید دولت از این آب شیرین کن و حمایت از آن و توزیع بین مردم است.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها، بیان کرد: در بندرلنگه نیز همین مشکلات وجود دارد؛ در منطقه مهران بندر لنگه، آب شیرین کنی به نام مجتمع دژگان است که با وجود ادعای ۲۳۰۰ متر مکعب تولید آب شیرین، نتوانسته مشکل آب منطقه را حل کند. پیشنهاد بنده این است که چاره حل مشکل روستاهای بندرلنگه این است که از آب شیرین کن بندرعباس ۵ کیلومتر از خط انتقال بندر خمیر به روستاهای کنخ، کوشک و چاه دراز اتصال داده شود تا مشکل آب این مناطق مرتفع شود.

پرواز در پایان از وزارت نیرو درخواست کرد تا تعرفه برق هرمزگان کاهش یابد چرا که بدون کولر نمی‌توان در این استان زندگی کرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی