نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها: احداث بزرگراه‌ برای کردستانی ها، تبدیل به آرزو شده است/ مطالبات گندمکاران، سریع تر پرداخت شود
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
عارف محمدخانی

محمدخانی گفت: جاده‌های کردستان به دلیل جغرافیای طبیعی و وجود مرزهای رسمی یکی از پرترددترین جاده‌های مواصلاتی کشور هستند اما احداث بزرگراه‌ها و جاده‌های چهار خطه همچنان در حد یک آرزو برای ساکنان کردستان باقی مانده است.

عارف محمدخانی نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها و عضو هیئت رئیسه این شورا در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به وضعیت نامطلوب راه های این استان، گفت: جاده‌های کردستان از نظر زیرساختی برخلاف سایر استان های دیگر، بسیار ضعیف است. جاده های مواصلاتی بین شهری و همچنین جاده‌های روستایی نیز وضعیت خوبی ندارند و  رتبه آخر میانگین کشوری بزرگراهی نشان از نا ایمن بودن جاده‌های استان کردستان و همچنین عقب ماندگی این استان در بحث راه‌ها دارد.

وی افزود: این روزها در هر نقطه از کردستان از وقوع تصادف خبر داده می‌شود و با وجود کشته و مجروح شدن بسیاری، مسئول جان باختن و خسارات سنگین بر جای مانده هنوز هم مشخص نیست و معمولاً سعي می‌شود خطای انسانی به عنوان عامل اصلی مطرح شده و متأسفانه ساير عوامل نيز در اين ميان فراموش می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان ها اظهار داشت: راه‌های استان کردستان نیازمند توجه بیشتر مسئولان کشوری و استانی بوده و تخصیص اعتبارات، نصب علائم رانندگی، ساماندهی نقاط حادثه‌خیز و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام جزو کارهای اولویت‌دار در این حوزه است.

محمدخانی ادامه داد:  جاده‌های کردستان به دلیل جغرافیای طبیعی و وجود مرزهای رسمی یکی از پرترددترین جاده‌های مواصلاتی کشور هستند اما احداث بزرگراه‌ها و جاده‌های چهار خطه همچنان در حد یک آرزو برای ساکنان کردستان باقی مانده است.

نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم، عنوان کرد: قیمتی که دولت اعلام کرده است، پاسخگوی مخارج و هزینه های کشاورزان نیست و باید اصلاح شود.

وی در پایان، بیان داشت: از وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رود با توجه به هزینه های کشت، برداشت و حمل و نقل گندم، مطالبات گندمکاران را هر چه سریع تر پرداخت کند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی