نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌‌ها: کم آبی و قطع برق بلای جان مزارع کشاورزی خراسان جنوبی است
يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
روحی

روحی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر استان خراسان جنوبی گفت: افزون بر خشکسالی قطع برق هم سبب شده است امکان برداشت آب از چاه‌ها وجود نداشته باشد و به زیان کشاورز منجر می‌شود.

حسین روحی نماینده استان خراسان جنوبی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به مسائل و مشکلات استان خراسان جنوبی گفت: این استان از زمانی که از زمان تقسیم استان خراسان بزرگ با مشکلات جدی از جمله ضعف زیرساخت‌‌ها روبه‌روست.

وی افزود: کمبود و نامناسب بودن راه‌‌های ارتباطی یکی از مهمترین مشکلات و موانع توسعه استان است و از زمان تشکیل استان خراسان جنوبی این حوزه توسعه نیافته است.

روحی تشریح کرد: مسئله دیگر استان خراسان جنوبی کمبود آب و خشکسالی است. این استان به دلیل بیابانی بودن همیشه با کم آبی درگیر بوده است اما در دوره کنونی این وضعیت بدتر شده است.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌‌ها اظهار داشت: شهرهای ما آب کافی برای استفاده‌‌های خانگی را ندارند و کشاورزان نیز در این زمینه مشکل دارند.

وی اضافه کرد: بیشتر شهرستان‌‌های استان خراسان جنوبی در حوزه کشاورزی مشغول به کار هستند و کشاورزی مهمترین راه کسب درآمد مردم این مناطق است. کشاورزی این مناطق هم وابسته به چاه‌‌ها و ذخایر زیرزمینی آب است.

روحی ادامه داد: هر چاه سهمیه‌ای برای برداشت آب دارد اما مشکل از جایی شروع‌ می‌رود که پیش از برداشت سهیمه برق موتور آب‌‌ها قطع‌ می‌شود و اجازه برداشت داده نمی‌شود و کشاورز زیان‌ می‌بیند.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌‌ها توضیح داد: جهاد کشاورزی وظیفه دارد در این حوزه از کشاورز حمایت کند که متاسفانه این حمایت دیده نمی‌شود.

وی تصرح کرد: متاسفانه ضعف در مدیریت و وجود مشکلات مالی سبب وارد شدن خسارت و زیان به مردم و به ویژه کشاورزان‌ می‌شود و باید دولت فکری به حال مردم کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی