نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: کاهش سقف برداشت بنزین مردم خراسان رضوی را کلافه کرده است
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
فنودی

فنودی با اشاره به کاهش سقف برداشت برداشت سوخت گفت: در طرحی که اخیرا اجرا شده است هر فرد با استفاده از کارت سوخت شخصی تا 20 لیتر امکان سوخت گیری دارد و با کارت سوخت جایگاه‌ها تا 30 لیتر‌ می‌تواند بنزین دریافت کند.

حسین فنودی نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌‌ها، با اشاره به مشکل سوخت در استان خراسان رضوی گفت: در طرح جدید دولت سهمیه سوخت مصرف کنندگان در استان خراسان رضوی را محدود کرده است. به این صورت که هر فرد با استفاده از کارت سوخت شخصی تا 20 لیتر امکان سوخت گیری دارد و با کارت سوخت جایگاه‌‌ها تا 30 لیتر‌ می‌تواند بنزین دریافت کند.

وی ادامه داد: این مسئله باعث زحمت مردم شده است و باید ساعت‌‌ها در صف بنزین بمانند تا بتوانند بزنین دریافت کنند و در مدت کوتاهی دوباره مجبورند به پمپ بنزین برگردند. یعنی ماشینی که ظرفیت دریافت 60 لیتر بنزین دارد باید به جای یک بار، 3 مرتبه به پمپ بنزین مراجعه کند که این مسئله علاوه بر اتلاف وقت، سبب شلوغی بیش از اندازه پمپ بنزین‌‌ها‌ می‌شود.

فنودی اظهار داشت: گویا این طرح برای جلوگیری از قاچاق سوخت انجام شده است که تبدیل به معضل امنیتی استان شده است. به این معنی که قاچاقچان سوخت که عمدتا از خودروهای سواری 405 استفاده‌ می‌کنند و با حذف صندلی عقب و تخلیه صندوق، مخزن گذاری‌ می‌کنند و سوخت را به مرز افغانستان قاچاق کرده و با چند برابر قیمت‌ می‌فروشند.

نماینده استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این عمل افزون بر خروج سرمایه ملی از کشور، مشکلات امنیتی زیادی ایجاد کرده است. هریک از این خودروها به مثابه یک بمب متحرک در جاده‌‌ها عمل‌ می‌کنند و از آنجایی که برای فرار از دست ماموران، پایبند به قوانین و محدودیت‌‌های سرعت نیستند، رانندگی بسیار پرخطری دارند و بارها اتفاق اتفاده است که یکی از خودروهای سوخت بر با خودرو افراد عادی برخورد کرده و خانواده یا خانواده‌هایی عزا دار شده‌اند.

وی تصریح کرد: این مشکل نیاز به تصمیمات و راهکارهای اساسی دارد و با محدود کردن میزان برداشت از کارت سوخت برطرف نمی‌شود. بلکه باید این موضوع به صورت ریشه‌ای برطرف شود و ریشه این مشکل هم در بیکاری است.

فنودی تصریح کرد: استان خراسان جنوبی نرخ بیکاری بالایی دارد و از آنجایی که خشکسالی هم هست، کشاورزی رونقی ندارد و به همین دلیل برخی از جوانان مجبورند به قاچاق سوخت روی بیاورند. هرچند بیکاری تنها، مشکل خراسان رضوی هم نیست بلکه استان سیستان و بلوچستان هم هست و برخی از کسانی که سوخت قاچاق‌ می‌کنند از استان همسایه‌ می‌آیند و این مشکل بزرگی است.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی