نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها: برقراری عدالت آموزشی در صدر اولویت‌های وزیر جدید آموزش و پرورش باشد
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
علی رضاییان

رضائیان گفت: امیدواریم دکتر صحرایی وزیر جدید آموزش و پرورش که از فرزندان عزیز و نخبه استان لرستان هستند، برقراری عدالت آموزشی و توجه به مناطق محروم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.

علی رضائیان نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به رأی اعتماد مجلس به رضامراد صحرایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش، گفت: این امر را به فال نیک گرفته و به دکتر صحرایی تبریک می‌گویم و از دولت و مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم که اجازه ورود نخبگان مناطق محروم به چرخه مدیریتی کشور را دادند.

وی افزود: امیدواریم دکتر صحرایی که از فرزندان عزیز و نخبه استان لرستان هستند، برقراری عدالت آموزشی و توجه به مناطق محروم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: با برقراری عدالت و توسعه آموزشی در مناطق محروم، مهاجرت به شهرها و کلان‌شهرها نیز کاهش پیدا می‌کند و حاشیه‌نشینی و معضلات اجتماعی و اقتصادی کمتری را شاهد خواهیم بود.

رضائیان خاطرنشان کرد: چیزی که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم آن است که کیفیت مدارس دولتی آنچنان که باید، نیست و رتبه‌های برتر کنکور نیز عموماً از دهک‌های بالای جامعه هستند و اینگونه شده است که هر خانواده‌ای پول بیشتری دارد، امکانات آموزشی بهتری از قبیل کلاس کنکور و تست و غیره برای فرزند خود فراهم می‌کند و مناطق و خانواده‌هایی که امکانات آموزشی کمتری دارند، در کنکور راه سخت‌تری در پیش دارند.

وی ادامه داد: این موضوع سبب بازتولید نابرابری آموزشی در کشور شده است و شیوه پذیرش دانشجو و کنکور نیازمند تغییر جدی است.

رضائیان در پایان تصریح کرد: انتظار داریم شورای عالی استان‌ها به خوبی این مسائل را دنبال کرده و به عنوان بازوی اجرایی و کمک کننده به نظام آموزشی کشور، در این زمینه ورود کند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی