نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها: قیمت خرید تضمینی گندم و کلزا، جوابگوی هزینه های کشاورزان نیست
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
برزویی

برزویی گفت: قیمت ۲۲ هزار تومانی کلزا و 15 هزار تومانی گندم، نمی‌تواند انگیزه‌ای بین کشاورزان برای فصل جدید ایجاد کند و این در حالی است که تولید هر کیلو گندم برای کشاورز معادل همین قیمت هزینه دارد و متولیان امر باید چاره اساسی برای حمایت از تولید کنند.

صادق برزویی نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به نزدیک شدن فصل برداشت گندم و کلزا در مازندران، گفت: افزایش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت، گرانی نهاده‌ها و از همه مهمتر پایین بودن قیمت خرید محصول کشاورزی سبب بی‌انگیزگی گندمکاران و کلزاکاران شده است.

وی افزود: از سوی دیگر کشاورز برای تحویل و فروش محصولات کشاورزی به مراکز تعیین شده باید هزینه‌هایی متحمل شود و وقتی حساب و کتاب می‌کند، می بیند که نه تنها عایدی نداشته‌ بلکه ضرر هم کرده‌ است.

عضو شورای عالی استان ها اظهار داشت: قیمت ۲۲ هزار تومانی کلزا و 15 هزار تومانی گندم، نمی‌تواند انگیزه‌ای بین کشاورزان برای فصل جدید ایجاد کند و جوابگوی هزینه های کشاورزان نیست. این در حالی است که تولید هر کیلو گندم برای کشاورز معادل همین قیمت هزینه دارد و متولیان امر باید چاره اساسی برای حمایت از تولید کنند.

برزویی خاطرنشان کرد: البته پایین بودن خرید محصولات کشاورزی نظیر گندم، سبب ورود رئیس جمهور و دستور به وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش قیمت خرید گندم شده است و کشاورزان امیدوار هستند افزایش نرخ بخشی از هزینه‌های فراوان تولید را تأمین کند.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها تصریح کرد: عدم توجه به ایجاد یک درآمد پایدار برای کشاورزی مازندران، کار را به جایی کشانده است که برخی کشاورزان دست از این کار آبا و اجدادی‌شان می‌کشند و با قیمتی گزاف، اراضی خود را به افراد غیربومی فصلی و غیردائم به فروش می‌رسانند در حالی  که کشاورزی مهمترین مزیت استان مازندران است و باید به گونه‌ای از کشاورز حمایت شود که دلگرم شود.

پایان پیام /

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی