نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها: نهضت معرفی ظرفیت های گردشگری کردستان را راه بیندازیم
سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
ویسیان

ویسیان گفت: در راستای معرفی پتانسیل‌های گردشگری کردستان در سطح ملی، فراملی، مردم و جذب سرمایه گذار هیچ اقدام اساسی صورت نگرفته است. ما در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کردستان کوتاهی کرده ایم و باید نهضت معرفی ظرفیت های گردشگری کردستان را راه بیندازیم.

کیوان ویسیان نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به پتانسیل گسترده کردستان در زمینه گردشگری، گفت: در حوزه ظرفیت های گردشگری کردستان ضعف های بزرگی وجود دارد که تمام ظرفیت ها را ناشناخته باقی گذاشته است. استان کردستان به‌دلیل برخورداری از طبیعت بکر و زیبا، تکه‌ای از بهشت است و در کنار این طبیعت زیبا مکان‌های تاریخی از قبیل عمارت خسروآباد، مسجد جامع، عمارت مشیر دیوان، خانه کرد، و موزه می‌تواند جذب گردشگران را رونق بخشد.

وی افزود: کمبود زیرساخت های کافی، ضعف فعالیت های بازاریابی به خصوص ضعف و نا کارآمدی مدیریتی، در حوزه گردشگری از مهمترین و اساسی ترین موانع بر سر را توسعه گردشگری کردستان به حساب می آیند. کمبود پروازهای استان و نبود بخش خصوصی قدرتمند نیز سالیان سال است که گردشگری استان را تحت تاثیر قرار داده است.

عضو شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد ضعیف صنعت گردشگری استان کردستان نسبت به سایر استان‌ها باید گفت که جاذبه‌های طبیعی و باستانی گوناگونی در استان کردستان وجود دارد که متاسفانه بخش زیادی از آنها به دلیل عدم توجه و محافظت درست در حال نابودی است.

ویسیان با اشاره به اینکه معرفی و تبلیغات جاذبه‌های گردشگری در استان کردستان متاسفانه تاکنون رویه خوبی نداشته است، اظهار کرد: در راستای معرفی این پتانسیل‌ها در سطح ملی، فراملی، مردم و جذب سرمایه گذار هیچ اقدام اساسی صورت نگرفته است. ما در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کردستان کوتاهی کرده ایم و باید نهضت معرفی ظرفیت های گردشگری کردستان را راه بیندازیم.

وی با تاکید بر اینکه پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری بالای استان کردستان امری انکارناپذیر است، بیان کرد: گردشگری یک حوزه فرابخشی است و برهمین اساس نیازمند پیگیری همه جانبه برای توسعه و پیشرفت است. 

نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها عنوان نمود:  می شود با استان‌های همدان، لرستان زنجان و ایلام برنامه ای مشترک بگذاریم و با شناسایی جاذبه‌های گردشگری به تعریف تور بپردازیم.

وی در ادامه گفت: راه‌ها مهم‌ترین زیرساخت توسعه به شمار می‌آید و اگر بپذیریم صنعت گردشگری نیز از مؤلفه‌های توسعه است، آنگاه بیشتر می‌‌توانیم به نقش و اهمیت برخورداری از جاده‌‌های مناسب برای تقویت حوزه گردشگری پی ببریم که متاسفانه کردستان فاقد راه ها و جاده های مناسب است.

ویسیان در پایان اظهار داشت: تقویت صنعت گردشگری می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال در کردستان باشد و نرخ بیکاری را کاهش دهد که این امر مستلزم حمایت دولت، تقویت زیرساخت ها، ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار و نهضت معرفی ظرفیت های گردشگری کردستان است.

پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی