نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‎‌ها: باید فصل جدیدی برای حوزه شهری و روستایی در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود
دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
موسی الرضا حاجی بگلو

حاجی بگلو با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه به شهرها و روستاها توجه جدی نشده است گفت: باید فصل جدیدی برای حوزه شهری و روستایی در برنامه هفتم گنجانده شود.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان ها و سخنگوی شورای شهر مشهد در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به برگزاری نشست نقد و بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه از منظر جایگاه مدیریت شهری گفت: این برنامه، بسیار ضعیف بود و باید بار دیگر جلسات نقد و بررسی برگزار شود‌‌. ما معتقدیم باید فصل جدیدی برای حوزه شهری و روستایی در برنامه هفتم گنجانده شده و تقدیم مجلس شورای اسلامی و دولت کنیم‌‌.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه در ارائه برنامه هفتم توسعه با یکسال تأخیر شده است، توضیح داد: رئیس جمهور به‌صراحت وعده مکاتبه با رئیس سازمان برنامه‌ریزی و وزیر کشور را در این خصوص داد که این وعده اجرایی شد اما شاهد خروجی آن نبودیم‌‌.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: بر اساس قانون، لایحه پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه به‌منظور بررسی کارشناسی باید در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار گرفته تا قبل از تصویب، مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد که این مهم محقق نشده است‌‌.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه ۲۲ فصل و هفت بخش در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است، گفت: این طرح نسبت به طرح‌های قبلی به مراتب، بدتر و ضعیف‌تر است و روند بهبودی را در این زمینه شاهد نیستیم‌‌.

رئیس شورای استان خراسان رضوی با بیان اینکه در بندها و ماده‌های سازمان برنامه‌ریزی کشور، مدیریت شهری و روستایی نادیده گرفته شده است، اضافه کرد: این اتفاق در شرایطی رخ داده است که رئیس جمهور و برخی از وزرا به‌طور جدی برای ایفای نقش تسهیل‌گری دولت ایستاده‌اند‌‌.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: زمان و هزینه بسیاری برای تهیه برنامه هفتم توسعه صرف شده است و به‌دنبال آن هستیم تا با رعایت قوانین بالادستی اتفاقات خوبی را برای کشور رقم زنیم‌‌.

وی با بیان اینکه در برنامه توسعه چهارم، چند کلان‌شهر به‌طور خاص مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: در برنامه هفتم، اسمی از کلان‌شهرهای کشور همچون تهران و مشهد نیامده است و در شرایطی که به‌دنبال ایجاد دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ در کلان‌شهرها هستیم، مقرر شده است تا این کمیسیون از تهران گرفته شود‌‌.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی