نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها: شورای عالی استان‌ها طرحی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به مجلس ارسال کند
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
احمدی زاده

احمدی زاده ضمن گرامیداشت یاد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی گفت: ما برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیاز به فرهنگ سازی و تقویت قانون داریم. از این رو لازم است شورای عالی استان‌ها طرحی در حمایت از آمران به معروف به مجلس ارسال کند.

احمد احمدی زاده نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به شهادت حمیدرضا الداغی گفت: شهید الداغی نمونه بارز جوان با غیرت بود که تحمل دیدن تعرض دست اراذل و اوباش به خواهر دینی خود را نداشت از این رو در برابر شر ایستاد و با شهامت شهید شد.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: خون این جوان شهید جوشید و جریانی به ویژه در میان جوانان به راه انداخت که امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند و پاس بدارند و آن را در جامعه اجرایی کنند.

احمدی زاده افزود: وجود این شهید برای شهرستان سبزوار و استان خراسان رضوی افتخار است و اقدام به جا و زودهنگام تعدادی از شوراهای اسلامی کشور در شهرهای سبزوار، تهران و ... برای نامگذاری معبری به نام این شهید غیرت قابل تقدیر است.

عضو شورای استان خراسان رضوی بیان داشت: استان خراسان رضوی مهد و پرورشگاه شهدای غیرت است و تاکنون 16 آمر به معروف و ناهی از منکر به شهادت رسیده‌اند که افتخاری برای ماست.

خیابان محل زندگی شهید الداغی به نام خیابان و میدان جوانمرد نامگذاری شد

 

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اجرا شود تا جامعه سالم داشته باشیم ادامه داد: پیشنهاد من این است که برای فرهنگ سازی و بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ سازی درستی انجام شود.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها توضیح داد: انعکاس رشادت شهید حمیدرضا الداغی در کتب درسی مدارس می‌تواند دانش آموزان را از کودکی با ارزش‌های دینی آشنا کند و این آغاز راهی برای همه گیر کردن عمل امر به معروف و نهی از منکر است.

احمدی زاده اشاره کرد: همچنین لازم است آمران به معروف امنیت جانی داشته باشند و این میسر نمی‌شود جز با حمایت جدی قانون و دستگاه انتظامی کشور. از این رو پیشنهاد من این است که شورای عالی استان‌ها با محوریت کمیسیون‌های فرهنگی و حقوقی طرحی مبنی بر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تهیه کند و برای تصویب به مجلس ارسال کند.

وی با اشاره به آیات شریفه « تعزّ من تشاء و تذلّ من تشاء» و «وَلَا يَحزُنكَ قَولُهُم إِنَّ ٱلعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا هُوَ ٱلسَّمِيعُ ٱلعَلِيمُ» گفت: حقا که شهید الداغی مصداق بارز آیات شریفه مورد اشاره است. چرا که می‌بینیم فردی گمنام وقتی قدم در راه دین می‌گذارد و برای رضای خدا دست از جان می‌شوید چگونه عزت می‌یابد و در میان مردم یک کشور شناخته و عزیز می‌شود. این نشان می‌دهد که عزت دست خداست و هرکه را بخواهد عزت می‌دهد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی